Rundveehouderij

Nieuws 2602 x bekeken 2 reacties

Bauernverband dringt bij FrieslandCampina aan op intensieve communicatie met leveranciers

Amersfoort - Het Bauernverband (DBV) dringt er bij FrieslandCampina op aan, om de communicatie met de eigen melkveehouders intensief aan te gaan. De boeren moeten betrokken worden bij veranderingen in het ondernemingsbeleid en op de markt.

Bijvoorbeeld bij de uitfasering van de quotering en de voortschrijdende consolidering in het Duitse ’zuivellandschap.’ Dat pleidooi heeft DBV-melksectortopman Udo Folgart geventileerd bij een ontmoeting met de zuivelondernemingsleiding in Amersfoort. ”Bij een toenemende omvang van het bedrijf groeien ook de uitdagingen ten aanzien van de deelname aan de besluitvorming en de communicatie binnen een coöperatie", stelt Folgart vast. De DBV’er constateert tevens dat de bundeling van Friesland Foods en Campina tot een slagvaardige organisatie heeft geleid.

Laatste reacties

  • poldes

    Dat doet fc al een tijdje.
    koe moet in de weide.(360minuten per dag)
    melk mag niets aan mankeren.
    Bedrijven moetenwelzijnsvriendelijke stallen hebben.
    boer moet aan het imago werken.
    boer moet en mag alles ;behalve over markt en prijsbeleid praten.

  • hvdm

    Er wordt ons inderdaad vanalles opgelegd, dus meer kosten, maar een goede kostendekkende melkprijs zit er nooit in. Als boer moet je ook naar allerlei workshops om maar meer punten te scoren. Friesland Campina moet eerst zelf maar eens een communicatiecurus volgen want in hun ogen is een boer maar voetvolk!

Of registreer je om te kunnen reageren.