Rundveehouderij

Nieuws 1114 x bekeken

Arla mikt met Melkunie op 20 procent aandeel

Nijkerk - Het merk Melkunie, dat Arla vorige week in de Nederlandse supers heeft geïntroduceerd, moet uiteindelijk goed zijn voor een marktaandeel van 15 tot 20 procent van de dagverse zuivel.

 

Dat zegt Louis Rippen, commercieel directeur van Arla Nederland. Arla heeft het merk Melkunie, gekregen bij de overname van de zuivelfabriek in Nijkerk van FrieslandCampina. Het merk was ooit bezit van Campina en daarvoor van Melkunie. Ruim 11 jaar na het verdwijnen van het merk door Campina hebben veel Nederlanders er nog steeds een klik mee, vooral door het reclamespotje met Peer Mascini en de koe die een bommetje doet. Bij de herintroductie van Melkunie brengt Arla ook weer spotjes met Peer Mascini en zijn koe. Het is de bedoeling dat het merk Melkunie uiteindelijk de plek van Friesche Vlag gaat overnemen. Dat merk heeft Arla namelijk slechts in bruikleen van FrieslandCampina. In 2017 kan die onderneming er weer volledig over beschikken.

Hoewel Arla het merk Friesche Vlag langzaamaan uitfaseert en Melkunie ervoor in de plaats zet, verandert er niets in de grondstoffenvoorziening. Ook voor Melkunie-zuivel wordt Nederlandse weidemelk van FrieslandCampina gebruikt.

Of registreer je om te kunnen reageren.