Rundveehouderij

Nieuws 861 x bekeken

FrieslandCampina reorganiseert verkoop merkproducten

Amersfoort – FrieslandCampina gaat de verkoop van merkproducten aan de Nederlandse supermarkten reorganiseren.

Reden is dat het contact met de supers nu te veel versnipperd is. Nu is het zo dat er per merk een afzonderlijk persoon bij de supermarkten langskomt. Dat is volgens FrieslandCampina niet efficiënt en niet overzichtelijk voor zowel het bedrijf als voor de supers.
Bij de reorganisatie, die per 1 maart is gestart, worden zes verkoopafdelingen samengevoegd. Uiterlijk op 1 januari 2013 moet de reorganisatie zijn voltooid. Vanaf die datum krijgt een supermarkt te maken met één team, dat verantwoordelijk is voor het complete Nederlandse merkenpakket van FrieslandCampina. De nieuwe aanpak geldt niet voor de huismerkproducten.
De reorganisatie kost geen arbeidsplaatsen. Er zijn eerder zijn meer mensen nodig, meldt FrieslandCampina.
De aanpassing van de verkooporganisatie begint met het bundelen van de verkoop- en shoppermarketingactiviteiten van alle kaas- en botermerken. Het gaat daarbij om de merken Milner, Frico, Slankie, Monchou en Botergoud. Voor het merkenpakket van de Benelux-organisatie en Dagvers, beide onderdeel van Consumer Products Europe, zal de integratie per 1 mei 2012 plaatsvinden. Het gaat hierbij om de verkoop van onder meer Campina, Campina Boerenland, Friesche Vlag Koffieverrijkers, Chocomel, Fristi, Mona, Optimel, Vifit, Appelsientje, Coolbest en Dubbelfrisss.
Jacco Potkamp, verkoopdirecteur FrieslandCampina Branded Retail NL: ”FrieslandCampina is één van de grootste retailleveranciers in Nederland. De nieuwe aanpak stelt ons in staat de klant meer individuele aandacht te geven en diepgaande kennis op te bouwen van zijn supermarkt. Daarbij komt dat we in het vervolg met één gezicht en één geïntegreerde aanpak naar de retailer toegaan. We kunnen hem daardoor niet alleen beter adviseren, maar ook beter inspelen op zijn specifieke behoeften.”

Of registreer je om te kunnen reageren.