Rundveehouderij

Nieuws 99 x bekeken

Melk blijft onder druk bij Brits Dairy Crest

Londen – De verse melkactiviteiten van het Britse zuivelbedrijf Dairy Crest blijven onder druk staan.

De winstgevendheid heeft te lijden door de hoge inkoopprijzen voor melk met daar tegenover lagere opbrengsten voor room. Dairy Crest blijft daarom werken aan het verder terugdringen van de kosten om zo de effientie en daardoor winstgevendheid verder op te voeren. Dat meldt de onderneming in een tussentijds bericht aan de beurs.

De vijf merken zuivelproducten van Dairy Crest – kaas, boter en margarine en toetjes – doen het echter uitstekend. In de negen maanden tot eind december – Dairy Crest heeft een gebroken boekjaar – gingen de verkopen in dit segment ook weer met acht procent omhoog. Dat is echter deels wel te danken aan een sterk reclameprogramma met tv-spotjes en promotionele activiteiten. Al met al stelt de onderneming ’dat we goed stand hebben gehouden in een moeilijke omgeving.’

Of registreer je om te kunnen reageren.