Rundveehouderij

Nieuws 702 x bekeken

Milcobel neemt Nederlandse kaashandel over

Kallo/Nieuw Vennep – De Belgische zuivelcoöperatie Milcobel neemt het Nederlandse Sherlockcheese over. Dit bedrijf ontstond vorig jaar als de fusie van Verbakel & Seggelink BV en Ravoska Kaasimport BV.

Voor Milcobel vloeit de overname rechtstreeks voort uit de nieuwe strategie die de onderneming heeft geformuleerd voor kaasimport Jan Dupont. Die strategie houdt ook een duidelijker aanwezigheid op de Nederlandse markt in. Overigens liggen nu al Brugge-kazen van Milcobel bij Albert Heijn.

Voor Sherlockcheese komt de overname ook goed uit, omdat het signaleert dat het te maken krijgt met een steeds sterkere consolidatie in de kaashandel. Het duidelijkst ervaart de onderneming dat op de Franse (inkoop)markt. Daar is de bundeling is de kaashandel zo sterk dat er over enige tijd nog maar drie aanbieders van betekenis overblijven, zegt algemeen directeur Mark Lander.
Sherlockcheese is specialist voor de distributie van premium kaasspecialiteiten en in het bijzonder van buitenlandse kazen. Sherlockcheese speurt naar eigen zeggen altijd naar de lekkerste kazen en biedt een ruim assortiment van topkazen aan. De omzet meer dan 20 miljoen euro. Er werken ongeveer 45 mensen.

Milcobel is de grootste Belgische zuivelgroep met een omzet van meer dan 800 miljoen euro. Haar dochtervennootschappen Kaasimport Jan Dupont NV (Brugge) en Camal NV (Barchon) zitten ook in de kaashandel. Het oogmerk van Milcobel is om de succesvolle ontwikkeling in België van Kaasimport Jan Dupont en Camal te herhalen in Nederland, via het overgenomen Sherlockcheese.

Of registreer je om te kunnen reageren.