Rundveehouderij

Nieuws 83 x bekeken

Arla vergroot besluitvaardigheid met nieuwe directiestructuur

Aarhus – Arla mikt met een wijziging van de directiestructuur op een sneller en soepeler besluitvormingsproces bij de uitvoering van zijn ambitieuze groeistrategie.

Volgens een mededeling van het zuivelconcern worden de activiteiten op de thuismarkten Denemarken en Zweden met het oog daarop ondergebracht in elk hun eigen divisie, Consumer Sweden (CSE) en Consumer Denmark (CDK). Tot dusver bestond hiervoor de gezamenlijke divisie Consumer Nordic. De twee nieuw benoemde directeuren van de Zweedse en Deense divisies krijgen een zetel in de concerndirectie met de titel van vice-concerndirectievoorzitter ofwel ’executive vice president’, zoals het heet in de toelichting uit het hoofdkwartier in Aarhus. Daarmee krijgen zowel Denemarken als Zweden in het concern dezelfde directionele status als Groot-Brittannië. Bij elkaar wordt in deze drie landen 60 procent van de concernomzet gehaald.

De genoemde groeistrategie van Arla moet in 2015 uitmonden in een omzet van 10 miljard euro. Uitgaande van de cijfers van de eerste zes maanden komt de omzet van het bedrijf in het lopende jaar uit op zo’n 7 miljard euro.

Of registreer je om te kunnen reageren.