Rundveehouderij

Nieuws 74 x bekeken

Dairy Crest verkoopt minder melk

Londen – Het Britse zuivelbedrijf Dairy Crest verkoopt ’door de zware concurrentie’ minder verse melk aan het detailhandelskanaal. Bovendien blijft het bedrijf geconfronteerd worden met hogere grondstofkosten die deels teruggehaald worden via hogere prijzen en deels gecompenseerd moeten worden door verdere besparingen.

Dat heeft bestuursvoorzitter Anthony Fry laten weten tijdens de algemene vergadering van aandeelhouders. In het kader van de efficiëntie wil Dairy Crest een van haar drie Britse fabrieken waar margarine-achtige ’spreads’ worden gemaakt sluiten.

Fry deelde mee dat de omzet aan merkproducten in het afgelopen kwartaal 5 procent hoger lagen dan een jaar eerder. Dat is echter grotendeels toe te schrijven aan hogere prijzen. De bestuursvoorzitter legde verder vooral de nadruk op de innovatie. ”We hebben verschillende interessante producten in de pijplijn die later dit jaar op de markt zullen komen.” Daarbij gaat het om een nieuwe kaassnack voor kinderen en nieuwe smaken voor het melkdrankje Frijj in Groot-Brittannië en om een room zonder melk en een ’spread’ met eetbare zaden bij de Franse dochter St Hubert.

Of registreer je om te kunnen reageren.