Rundveehouderij

Nieuws 104 x bekeken

Brits zuivelbedrijf zoekt yoghurtmarkt weer op

Londen - Het Britse zuivelbedrijf Dairy Crest wil zich opnieuw begeven op de snel groeiende markt voor yoghurtproducten.

Dairy Crest wil daartoe een bestaand merk overnemen of een nieuw merk in de markt zetten. Dairy Crest had tot 2009 een joint-venture met het Franse Yoplait voor yoghurtproducten zoals Petit Filous, Frubes en Yop. Het Britse bedrijf besloot dat belang echter aan de Franse partner te verkopen om zich meer te concentreren op andere producten die het volledig in eigendom had. In dat kader legde Dairy Crest zich ook vast om zich tot twee jaar na die transactie niet met yoghurt bezig te houden.

Dairy Crest is op de thuismarkt vooral aanwezig met het kaasmerk Cathedral City en met de 'spread' (margarine) Clover. Nu alle belemmeringen rond de Yoplait-deal zijn afgelopen, wil het zich echter ook weer bezig houden met yoghurt. Yoghurt, yoghurtdrankjes en aanverwante producten vormen met een groei van 7 procent vorig jaar het snelst groeiende segment op de Britse zuivelmarkt.

Of registreer je om te kunnen reageren.