Rundveehouderij

Nieuws 132 x bekeken

Nestlé bekritiseerd om reclame babyvoeding

Vevey – Nestlé houdt zich niet aan de geldende regelgeving wat betreft het aanprijzen van babyvoeding.

Dat zegt de Engelse actiegroep Baby Milk Action (BMA). Het voedingsmiddelenconcern geeft aan zich van geen kwaad bewust te zijn. Dat meldt dairyreporter.com.

Nestlé geeft aan niet in strijd te handelen met de internationale regels betreffende het vermarkten van babyvoeding. De onderneming heeft onlangs onder de naam BabyNes een nieuw concept voor babyvoeding geïntroduceerd. Het gaat om een soort van Nespressomachine waar kant-en-klare flesvoeding uit komt.

Volgens BMA is de wijze waarop de Babynes in de markt wordt gezet in strijd met de daarvoor geldende WHO-richtlijn. De code van de wereldvoedselorganisatie voor de marketing van vervangingsmiddelen voor moedermelk legt reclame voor kunstmatige babyvoeding, flessen en spenen aan banden. Borstvoeding is volgens de wereldvoedselorganisatie nog altijd het beste voor opgroeiende baby’s.

Of registreer je om te kunnen reageren.