Rundveehouderij

Nieuws 114 x bekeken

Merkzuivel 'redt' Dairy Crest

Londen – Het Britse zuivelbedrijf Dairy Crest heeft in het boekjaar tot eind maart goede resultaten neer kunnen zetten. Dat is vooral te danken aan hogere verkopen bij de merkkaas en -spreads waardoor de slechtere prestaties in de melksector voldoende werden gecompenseerd.

Dairy Crest haalde in het afgelopen boekjaar een omzet van ruim 1,82 miljard euro, dat is een daling met 2 procent vergeleken met het vorige jaar. De uiteindelijke winst voor belastingen bleef gelijk op bijna 88,7 miljoen hoewel de winst voor buitengewone lasten nog wel met 5 procent toenam.

De verkopen van merkproducten zoals Cathedral-kaas en Clover- en Country Life-boter en margarine gingen met 7 procent omhoog. Ook het volume aan afgeleverde melk nam toe, met 9 procent, maar door harde onderhandelingen moest Dairy Crest hier net als de concurrenten marge inleveren.

Volgens topman Mark Allen ’blijkt uit de resultaten het voordeel van een breed-gebaseerd bedrijf’. Gezien de toenemende kosten voor grondstoffen en tegelijk een consument die minder te besteden heeft, zal Dairy Crest zich richten op ’het doen van de goede dingen om op langere termijn succes te hebben’.

Of registreer je om te kunnen reageren.