Rundveehouderij

Nieuws 74 x bekeken

Meer melk via Britse discountwinkels

Londen – De Britse discountketens, waaronder Aldi en Lidl, blijven hun marktaandeel voor verse melk vergroten.

Volgens het zuivelschap DairyCo lagen de melkverkopen via deze winkels in de drie maanden tot half april 29 procent hoger in volume en 21 procent hoger in waarde vergeleken bij een jaar geleden. De discountwinkels weten niet alleen steeds meer klanten aan te trekken maar die klanten kopen ook steeds meer hun boodschappen bij de Aldi of Lidl.

DairyCo tekent daarbij aan dat het totale marktaandeel van deze zaken bij de verkopen van verse melk nog altijd bescheiden is: ruim 5 procent in waarde en 6,6 procent in volume. Gezien de huidige moeilijke economische situatie verwacht het schap echter wel dat de discountwinkels in de nabije toekomst nog meer van de melkverkopen naar zich toe weten te trekken.

Of registreer je om te kunnen reageren.