Rundveehouderij

Nieuws 210 x bekeken 2 reacties

C1000 kiest weidemelk voor huismerkproducten

Amersfoort – Supermarktketen C1000 gaat vanaf 4 april, voor de productie van haar dertien meest verkochte zuivelproducten van het C1000 huismerk, alleen nog weidemelk gebruiken. Dat heeft de onderneming laten weten.

C1000 reageert hiermee op een oproep van Stichting Dier & Recht. Onlangs schreef de stichting alle Nederlandse supermarktketens aan met het verzoek vóór 1 maart hun inkoopvoorwaarden zodanig aanpassen dat een groot deel van de verkochte zuivel afkomstig is van koeien die weidegang krijgen.

”We zijn enorm blij met deze doorbraak”, vertelt Hans Baaij, directeur van Dier & Recht. Hij laat weten met nog een grote supermarktketen in gesprek te zijn. ”We hebben met deze partij voor 99 procent overeenstemming bereikt.”

Albert Heijn, Jumbo en Superunie laten het volgens Baaij tot nu toe afweten. Hij sluit acties tegen deze ketens niet uit. Een woordvoerder van C1000 laat weten dat de organisatie het belangrijk vindt dat koeien ruimte krijgen om vrij te bewegen. Daarbij hoort de koe volgens supermarktketen C1000 in het Nederlandse cultuurlandschap.
De huismerkproducten worden voorzien van een garantiezegel van de Stichting Weidegang.

Laatste reacties

  • no-profile-image

    O.K. de weidemelk is een feit. Geeft C1000 ook garantie af voor een bijbehorend emelkprijs? Geeft ze ook de garantie af dat het Nederlandse melk is van Nederlandse weidekoeien? Er zijn concurenten die helemaal geen stal bezitten voor hun koeien en dus kunnen dus rustig weidemelk verkopen in Nederland. Waar is de garantie dat het Nederlandse koeien in Nederlandse weiden betreft en dat de PLUS op dekosten wordt vergoed??

  • NoordHollander

    in mijn dagblad staat dat c 1000 overgaat in andere ketens dus waarom moeten zij nu nog roepen ???

Of registreer je om te kunnen reageren.