Rundveehouderij

Nieuws 95 x bekeken

Nieuwe divisie bij Arla: Consumer Germany & Netherlands

Aarhus - Duitsland en Nederland worden door zuivelconcern Arla ondergebracht in een aparte divisie met de naam Consumer Germany & Netherlands.

Deze twee markten ressorteerden tot dusver onder de divisie Consumer International. Volgens het Scandinavische concern is het de bedoeling om zo vaart te zetten achter de strategie om in Duitsland uit te groeien tot één van de drie grootste melkverwerkers. Met de overname van Hansa-Milch en Allgäuland Käsereien is daarmee een begin gemaakt. Momenteel neemt Arla namelijk nog slechts de zevende plaats in op de ranglijst van grootste zuivelconcerns in Duitsland.

Dat ook Nederland in de nieuwe divisie is opgenomen komt door de synergieën die Arla op deze twee markten hoopt te binnen te kunnen halen. Directeur van Consumer Germany & Netherlands wordt Tim Ørting Jørgensen, die nu fungeert als topman van Consumer International. Verder worden er in de bedrijfsorganisatie in Nederland geen wijzigingen doorgevoerd. Het dagelijkse management blijft in handen van Andrew Simpson. Het kantoor van Comsumer Germany & Netherlands komt in Düsseldorf.

Of registreer je om te kunnen reageren.