Melkvee100plus reis 2014

Melkvee100Plus reis Brazilie

Ga nu mee met Melkvee100plus naar Brazilië!

Speciaal voor u hebben we een unieke 10-daagse reis naar Brazilië samengesteld. Met o.a. een bezoek aan een zuivelcoöperatie, grote melkveebedrijven, de Braziliaanse CRV Lagoa en een rondrit door het indrukwekkende Rio de Janeiro.

Programma

maandag 3 november 2014

dag 1

Rechtstreekse vlucht van de KLM naar São Paulo in Brazilië. Aansluitend binnenlandse vlucht naar Curitiba, waar we aan het einde van de avond aankomen en onze Nederlandssprekende gids ons opwacht. Hierna gaan we direct door naar het hotel in Curitiba voor de overnachting.

dinsdag 4 november 2014

dag 2

Na het ontbijt gaan we per luxe touringcar naar de Nederlandse agrarische kolonies Carambei en Castro. Hier bezoeken we twee grote melkveebedrijven en de zuivelcoöperatie Castrolanda. Tussendoor lunchen we in een restaurant in één van de kolonies. Aan het einde van de middag komen we aan in ons hotel in Castro voor het diner en de overnachting.

woensdag 5 november 2014

dag 3

Vandaag hebben we een flinke tocht voor de boeg met onderweg een lunch. We rijden door het fraaie binnenland naar de Nederlandse kolonie Holambra, waar we aan het einde van de middag aankomen en een korte rondleiding hebben. Holambra werd in 1948 door zo´n 500 Nederlandse immigranten gesticht. Vanwege het tropische klimaat kreeg het meegebrachte melkvee last van ziektes, vandaar dat ze overstapten op het houden van kippen en varkens. Vandaag de dag is Holambra de grootste bloemenproducent van Brazilië. Diner en overnachting in Holambra.

donderdag 6 november 2014

dag 4

Deze dag staat in het teken van Holambra en omgeving. In de morgen brengen we een bezoek aan de beroemde bloemen- en plantenveiling en een bloemenkwekerij. Na de lunch bezoeken we een groente en fruitbedrijf en het museum over de kolonisatie. Voordat we voor het diner aan tafel gaan hebben we een gezellige bijeenkomst met een paar emigranten. Logies en ontbijt in Holambra.

vrijdag 7 november 2014

dag 5

CRV LagoaVanochtend rijden we naar Ribeirão Preto met onderweg een bezoek aan het grote melk-veebedrijf Fazenda Santa Rita met 1.500 melkkoeien die gemolken worden in een zij aan zij melkstal voor 60 koeien. Het bedrijf heeft een eigen melkverwerking. Na de lunch bezoeken we de Braziliaanse CRV Lagoa, de internationale onderneming op het gebied van rundveeverbetering. Diner, logies en ontbijt in Riberão Preto.

zaterdag 8 november 2014

dag 6

Na een vroeg ontbijt gaan we op weg naar het melkveebedrijf Santa Luzia in Passos. Deze fazenda maakt deel uit van de groep Cabo Verde, met totaal 3.500 melkkoeien van het Girolande ras. Bij Santa Luzia zijn dit 1000 koeien in lactatie, waarbij 140 koeien per uur gemolken worden in een 24 stands melkstal van DeLaval. Na een lunch in de buurt rijden we in een paar uur verder naar Carmo do Rio Claro, waar we dineren en overnachten.

zondag 9 november 2014

dag 7

Vanochtend brengen we een bezoek aan de Fazenda Reunidas ACP. Dit bedrijf heeft 350 melkkoeien en 2.000 ha akkerbouw met o.a. koffie, soja, mais en suikerriet. Vervolgens rijden we via een lange, maar mooie tocht door de veestreek van Minas en later het kustgebergte bij Petropolis, met een lunch onderweg, naar Rio de Janeiro. We dineren en overnachten de komende twee nachten in Rio de Janeiro.

maandag 10 november 2014

dag 8

We beginnen de dag met een rondrit door Rio de Janeiro met als één van de hoogtepunten een bezoek aan het Christusbeeld op de top van de Corcovado. De Corcovado berg ligt in het Tijuca woud, één van de grootste stadswouden ter wereld. Ook bezichtiging van het suikerbrood in de baai van Rio de Janeiro staat op het programma. We gaan hier per kabelbaan zo´n 400m naar boven, vanwaar u een schitterend uitzicht over de stad heeft.Tussen de verschillende bezienswaardigheden lunchen we in een goed restaurant. Aan het einde van de middag rijden we oa. langs de beroemde stranden van Leblon, Ipanema en Copacabana terug naar ons hotel.

dinsdag 11 november 2014

dag 9

Vandaag bezichtigen we de beroemde botanische tuin van Rio de Janeiro, opgericht in 1808 door de Portugese regent Dom João. Na de afscheidslunch hebben we nog een paar uurtjes vrij en gaan dan richting de luchthaven van Rio de Janeiro voor de terugvlucht naar Nederland per lijndienst van de KLM.

woensdag 12 november 2014

dag 10

Even na het middaguur landen we op Schiphol waarmee helaas alweer een einde komt aan deze boeiende reis.