Rundveehouderij

Achtergrond 182 x bekeken

VanDrie kiest eindelijk

Marktleider VanDrie Group investeert zwaar in reclame voor rosé.

VanDrie Group kiest voluit voor rosés van 9 maanden oud. Het bedrijf gaat zwaar investeren in de vermarkting van zijn Friandervlees in Spanje, Portugal en Duitsland. „Dat vlees sluit perfect aan bij de Spaanse en Portugese eetcultuur’’, aldus directeur Hennie Swinkels. Deze nichemarkt binnen de nichemarkt kalfsvlees heeft dus toekomst, anders investeert VanDrie geen miljoenen in consumentenreclame.

Wat iedereen dan wil weten, is wat VanDrie gaat uitbetalen. Daarbij draait het niet eens om de uitbetalingsprijs, maar om de uitbetalingssystematiek. Iedereen snakt naar houvast. Wat worden de basiseisen: 160 kilo? 200? Zwaarder? Welke kleurklasse? Op die vragen zal geen antwoord komen. Het bedrijf wil kunnen selecteren op kleur en type. Er zal intern en in de verkoop misschien wel gewerkt worden met vier handelsklassen, maar naar de boer toe is en blijft er sprake van een (meng)prijs. Ofwel: elke kop telt, voor elke kilo vlees is markt. De winst zit in het kunnen selecteren, net zoals bij de witvleeskalveren.

Het positieve overheerst nu. Een sterke partij kiest voor rosé. Een beetje jammer dat het niet gezegd werd tijdens het symposium, of beter gezegd sectorfeest, dat rosémester Hans Luijerink eind augustus organiseerde tijdens zijn Open Dag. Want bijna elke boer wachtte daar op dit signaal van de marktleider. Die keek rond, zag concurrenten zitten en wilde die niet voor het hoofd stoten. Niet gaan voor scoren op zo’n bijeenkomst, dat tekent ook de klasse van de VanDrie Group.

Foto

Of registreer je om te kunnen reageren.