- PluimveeNieuws

Vervolgcampagne Kip in Nederland gestart

Een nieuwe editie van de campagne Kip in Nederland is deze week van start gegaan. De campagnes zijn een initiatief van de Nederlandse pluimveeverwerkende Industrie (Nepluvi) ter promotie van de Nederlandse kip.

In de nieuwe editie staat het thema ‘we doen ons best om nog beter te worden’ centraal. Ondernemers uit de pluimveesector vormen het gezicht van de campagne en tonen voorbeelden van verbetering en vernieuwing in de sector. Voorbeelden die aangehaald worden zijn de reductie van het antibioticagebruik met ruim 70% sinds 2009, het omzetten van kippenmest in stroom via BMC Moerdijk en het fokken van trager groeiende vleeskuikenrassen en de introductie hiervan op de Nederlandse markt. Uitingen van Kip in Nederland komen in de landelijke dagbladen en online.

Erkenning van inspanningen

Nepluvi-voorzitter Gert-Jan Oplaat zegt enkele malen per jaar aandacht te willen vragen voor de nieuwe ontwikkelingen in de sector. “Kip is een belangrijk product voor de consument. Wij willen laten weten dat we er heel hard aan werken om het vertrouwen meer dan waard te zijn.” Met de campagnes hoopt Nepluvi de consument bij te praten over de ontwikkelingen in de pluimveesector. Daarnaast zegt Oplaat met de campagne ook een signaal naar de ondernemers in de sector te willen geven ter erkenning van hun inspanningen. “Maar klaar zijn we nooit. Als je internationaal aan kop wilt blijven, moet je jezelf blijven verbeteren.”

Beheer
WP Admin