Foto: Dennis Beek PluimveeNieuws

Welzijnsvriendelijke kip trekt extra klanten

De ‘Nieuwe Standaardkip’ van Jumbo kost €1 meer dan zijn voorganger en trekt toch extra klanten. Dat zegt die supermarktketen.

De overstap naar de ‘Nieuwe Standaardkip’ heeft supermarktketen Jumbo extra klanten opgeleverd. Dat zegt commercieel directeur van Jumbo, Ed van der Weerd, in het tv-programma Booming Brabant. “Ondanks de hogere prijs van de nieuwe kip leverde de introductie ervan ons juist meer klanten op”, vertelt hij in een interview.

Nieuwe Standaardkip kwam na campagnes tegen ‘plofkip’

De nieuwe standaardkip is ongeveer één euro duurder dan zijn voorganger. Die is onder druk van buitenaf en de campagne van Wakker Dier tegen plofkip, uit de schappen van de Jumbo verdwenen. “Bij de introductie van de Nieuwe Standaardkip hielden we er rekening mee dat klanten vanwege de hogere prijs zouden overstappen naar de concurrentie.” Het tegendeel bleek echter waar: “Klanten willen de meerprijs wel betalen voor de langzamer groeiende kip met meer leefruimte”, besluit Van de Weerd.

Supermarkt Jumbo: ‘Klanten willen de meerprijs wel betalen voor de langzamer groeiende kip met meer leefruimte.’

Beheer
WP Admin