PluimveeNieuws

Eiersector start promotiecampagne

Zeist – De eiersector is vandaag een campagne gestart om eieren en de eiersector te promoten.

De campagne ‘Het is altijd weer voor een ei’ omvat tv-commercials die de komende weken regelmatig te zien zullen zijn op de RTL-zenders. Daarnaast verschijnen er online advertenties op de populaire weersite Buienradar.nl.

De commercials sluiten aan bij de actuele weersomstandigheden. De boodschap: eieren zijn lekker en gezond en bevatten essentiële voedingsstoffen die van pas komen bij elk weertype. Bij kou of warmte, zon of regen. Kortom: het is altijd weer voor een ei.

De online advertenties op Buienradar.nl sluiten hier bij aan. De advertenties verwijzen naar de website van de campagne. Bezoekers ervaren hier hoe lekker en gezond een ei is en vinden er (seizoensgebonden) recepten met eieren en informatie over al het goede van eieren.

De website koppelt de productpromotie ook aan imagoverbetering voor de sector. Een link naar hetverhaalvanhetei.nl laat de bezoeker zien hoe de eierketen in elkaar steekt en hoe bedrijven op een verantwoorde manier zorgen voor een lekker eitje. Vooruitstrevende ondernemers, van pluimveehouder tot topkok, vertellen over hun passie voor eieren.

De campagne wordt betaald door Ovoned, de vorig jaar opgerichte organisatie voor de eiersector waarin pluimveehouders, eierpakstations en eiproductenfabrikanten zijn vertegenwoordigd via LTO, NOP, NVP en Anevei.  Voor de campagne is meer dan een half miljoen euro uitgetrokken. Een deel ervan komt uit een potje van het PPE, het overgrote deel uit bijdragen van de legpluimveehouders en eierhandel.

Beheer
WP Admin