Pluimveehouderij

Nieuws 2626 x bekeken 8 reactieslaatste update:3 mrt 2015

Eiersector start promotiecampagne

Zeist - De eiersector is vandaag een campagne gestart om eieren en de eiersector te promoten.

De campagne 'Het is altijd weer voor een ei' omvat tv-commercials die de komende weken regelmatig te zien zullen zijn op de RTL-zenders. Daarnaast verschijnen er online advertenties op de populaire weersite Buienradar.nl.

De commercials sluiten aan bij de actuele weersomstandigheden. De boodschap: eieren zijn lekker en gezond en bevatten essentiële voedingsstoffen die van pas komen bij elk weertype. Bij kou of warmte, zon of regen. Kortom: het is altijd weer voor een ei.

De online advertenties op Buienradar.nl sluiten hier bij aan. De advertenties verwijzen naar de website van de campagne. Bezoekers ervaren hier hoe lekker en gezond een ei is en vinden er (seizoensgebonden) recepten met eieren en informatie over al het goede van eieren.

De website koppelt de productpromotie ook aan imagoverbetering voor de sector. Een link naar hetverhaalvanhetei.nl laat de bezoeker zien hoe de eierketen in elkaar steekt en hoe bedrijven op een verantwoorde manier zorgen voor een lekker eitje. Vooruitstrevende ondernemers, van pluimveehouder tot topkok, vertellen over hun passie voor eieren.

De campagne wordt betaald door Ovoned, de vorig jaar opgerichte organisatie voor de eiersector waarin pluimveehouders, eierpakstations en eiproductenfabrikanten zijn vertegenwoordigd via LTO, NOP, NVP en Anevei.  Voor de campagne is meer dan een half miljoen euro uitgetrokken. Een deel ervan komt uit een potje van het PPE, het overgrote deel uit bijdragen van de legpluimveehouders en eierhandel.

Laatste reacties

  • Burnetti

    Goed initiatief. Hoop de spotjes en radioreclames vaak te zien en te horen. Succes.

  • zon

    Veel pluimveehouder hebben niet gevraagd om te moeten betalen voor deze promotie en zitten er ook niet op te wachten.
    Schande.

  • gerjan slingenbergh

    Op scholen mogen ze blijkbaar niet weten er bij biologisch dynamische kippen hanen lopen. Schande
    Bovendien zegt de campagne dat er geen smaakverschil is tussen
    scharreleieren en biologische eieren. Schande

  • bankivahoen

    Smaak is een beleving, de ene proeft geen verschil , de ander denkt van wel , ieder gelooft wat ie wil geloven. Prima toch !

  • gerjan slingenbergh

    En daarom kun je niet zeggen dat er geen smaakverschil is.

  • FarmerNL

    Sector, goed bezig, als producent moet je ook zelf bezig zijn met de vermarkting, niet alleen op het eigen bedrijf ook naar de consument.

  • Kippenboerke

    Dioxine proef je toch niet?

  • MVonk

    Prima campagne, als je zelf vertrouwen hebt in het product dat je produceert is het mooi om te zien dat het voor maar een paar centen op deze manier gepromoot word. Onbekend is onbemind !!

Laad alle reacties (4)

Of registreer je om te kunnen reageren.