Pluimveehouderij

Nieuws 1059 x bekeken 1 reactie

Nepluvi neemt reclame- en promotiecampagnes over van PPE

Apeldoorn - De Nepluvi, de branche-organisatie van de Nederlandse pluimvee-slachters en -verwerkers, gaat voluit inzetten op promotie van kip en op sectorpromotie en voorlichting.

Dat zei voorzitter Jan Odink van de Nepluvi op een bijeenkomst in Apeldoorn.

De campagne 'Kip het meest veelzijdige stukje vlees' en 'Kip kiplekker' die in het verleden vanuit het Productschap Pluimvee en Eieren (PPE) werden gevoerd, worden overgenomen door Nepluvi. De kosten van ruim 1 miljoen euro die in het verleden via PPE-heffingen bijeen werden gebracht, worden nu betaald door de Nepluvi. "Die campagnes hebben hun nut in het verleden wel bewezen en daar willen we mee door", aldus Odink.

Nepluvi is daarnaast bezig om een sectorpromotiecampagne op te zetten. Die campagne moet vlak voor de zomer of dit najaar van start gaan en is er op gericht om de pluimveevleessector op een goede manier te presenteren en neer te zetten. "We moeten ons verhaal vertellen", aldus Odink. "Het is hard nodig dat er een goed en correct beeld wordt neergezet in de eerste plaats bij de politiek en andere opiniemakers." Ook voor deze sectorcampagne zijn in principe tonnen beschikbaar. De Nepluvi vraagt voor de campagne een bijdrage van een half miljoen euro uit de tegoeden van het Productschap Pluimvee en Eieren. Die aanvraag komt in april in het PPE-bestuur aan de orde.

Om de nieuwe campagnes te bekostigen en om het mogelijk te maken dat de organisatie taken kan uitvoeren die in het verleden werden gedaan door het PPE is de contributie voor Nepluvi-leden fors verhoogd. De organisatie heeft enkele nieuwe medewerkers aangetrokken, die zich onder meer bezig houden met exportondersteuning en onderzoek.

 

 

Eén reactie

  • jp.bierema

    Heel positief. Vooral ook de exportondersteuning en onderzoek.

Of registreer je om te kunnen reageren.