Pluimveehouderij

Nieuws 2002 x bekeken 8 reacties

McDonalds wint 'prijs' om plofkip

Amsterdam - Stichting Wakker Dier heeft fastfoodketen McDonalds uitgeroepen tot Liegebeest van 2013 omdat het fastfoodconcern het gebruik van 'plofkippen' ontkent. Via een online stemming kon het publiek meestemmen.

De tweede en derde prijs gaan respectievelijk naar FrieslandCampina en het Duurzaam Paling Fonds. Arla Natura werd vierde. Wakker Dier trok de nominatie voor het product kip met pesto van Albert Heijn Excellent in, nadat AH woensdag bekend maakte de plofkip door kip met het Beter Leven kenmerk te vervangen.

Wakker Dier organiseerde de verkiezing voor de vijfde keer. Er werd ruim 14.000 keer gestemd op de genomineerden.

Vorig jaar ging de titel Liegebeest naar Iglo, vanwege de mooie woorden over duurzaamheid op een verpakking waar gangbare kip in zit. Het jaar ervoor kreeg CDA-Kamerlid Ger Koopmans de twijfelachtige eer onder andere vanwege de uitspraak 'foie gras is verantwoord geproduceerd'. In 2010 won de term 'scharrelei' de prijs.

Laatste reacties

  • wwortel

    MC gefeliciteerd met de bevestiging dat jullie een verantwoord, en het meest duurzame stukje kip gebruiken. alleen vraag ik me af waarom jullie daar over zwijgen.

  • sjaak van der linden

    ik had de liegebeest award terug gegeven aan wakker dier. Zij brengen echte leugens in het land over de reguliere vleeskuikenhouderij.

  • bankivahoen

    Niemand maar dan ook niemand durft de confrontatie met wd schijnbaar aan ,slappe knieën hebben die multinationals , stuk voor stuk !

  • l coumans

    klopt bankivahoen, maar is wel gratis reclame

  • koestal

    kost hun geen klant,iedereen moet toch eten,dan maar in de drive-in

  • trijnie

    Wakker dier geeft gewoon geen reactie als ze de vragen die je hun stelt, niet bevallen. Dit geeft een onbetrouwbaar beeld van deze mensen.

  • koestal

    Het blijft erg druk bij Mc Donalds, geen klant minder,je moet toch ergens eten

  • info335

    Jammer dat Wakker Dier overal een naamkaartje aan ophangt! En ze zelf geen prijs in ontvangst nemen die zelf hebben 'gewonnen'! De Nederlandse consument voorliegen over voedsel!!

Laad alle reacties (4)

Of registreer je om te kunnen reageren.