Pluimveehouderij

Nieuws 342 x bekeken

Sterke resultaten Pilgrim’s Pride

Greeley – Pilgrim’s Pride heeft het afgelopen kwartaal een omzet geboekt van 2,2 miljard dollar (1,66 miljard euro), 10 procent meer dan vorig jaar. De nettowinst van de pluimveevleesproducent nam 175 procent toe tot 190,7 miljoen dollar (144 miljoen euro).

Het bedrijf uit Colorado slaagde erin prijzen voor kippenvlees te verhogen zonder hierdoor direct minder te verkopen. De onderneming verlaagde productiekosten en stelde volgens topman Bill Lovette zakelijk orde op zaken in Mexico, een belangrijke afzetmarkt voor Pilgrim’s Pride. “Onze resultaten in het tweede kwartaal bewijzen dat onze strategie werkt”, aldus Lovette.

Pilgrim’s Pride legt meer focus op de grootste en dus belangrijkste afnemers. Het bedrijf is volgens Lovette nu ook beter dan voorheen in staat snel te anticiperen op veranderende marktomstandigheden. Pilgrim’s Pride wil de mix van producten die het verkoopt verder verbeteren zodat flexibel kan worden ingespeeld op een opgaande of neergaande economie.

Pilgrim’s Pride is eigendom van het Braziliaanse JBS, de grootste vleesproducent wereldwijd. Pilgrim’s Pride claimt wekelijks 36 miljoen kippen te slachten en speelt een cruciale rol in de strategie van JBS die er om risico’s te spreiden op gericht is groot te worden in rundvlees, varkensvlees én pluimveevlees. Vorig jaar augustus verkocht Pilgrim’s Pride een eierbedrijf aan Cal-Maine Foods.

Of registreer je om te kunnen reageren.