Boerderij op Maat
Een uniek online dashboard
afgestemd op uw bedrijf
Bekijk uw dashboard >

Nieuws

Wakker Dier wil supermarkt belonen met jubelspot

1 907 Pluimveehouderij

Amsterdam - Stichting Wakker Dier looft 250 jubelende radiospots uit voor de supermarkt die als eerste toezegt om op korte termijn helemaal om te schakelen naar kip met één Beter Leven-ster van de Dierenbescherming.
001_boerderij-image-1026707.jpeg

Wakker Dier doet dit in reactie op het nieuws van het Centraal Bureau Levensmiddelen (CBL) van donderdag dat supermarkten in 2020 enkel diervriendelijker vlees willen verkopen.

Wakker Dier vindt dat de supermarkten met deze datum slechts tijdrekken: “Op dit moment zijn de A-merken Unilever, Struik, Wagner Pizza, Olvarit en nu ook Domino’s Pizza al druk bezig om binnen twee jaar om te schakelen. Het moet haalbaar zijn om in 2015 al omgeschakeld te zijn", aldus een woordvoerder van Wakker Dier.

De supermarkt die het eerst omschakelt wordt in de jubelspotjes van Wakker Dier genoemd. Dit is al eerder gedaan met Plus-supermarkten toen zij aankodigden om te schakelen naar vrijeuitloopeieren.

Wakker Dier zal overigens de komende tijd op radio en tv ook minder jubelende spotjes uitzenden over de supermarkten die geen stappen nemen om de plofkip uit het schap te halen.

door Emmy Koeleman

Eén reactie

  • # 1

    kantoor3

    tjonge jonge, het is toch wat dat er bedrijven zijn die misschien wel 10 a 15 % varkensvlees in hun produkt verwerken,"om"zijn om duurzaam geproduceerd vlees in hun artikel te stoppen. ALS de inkoopprijs van dit duurzaam geproduceerde vlees al 0.15 per kilo duurder is dan het "gangbare", dan wordt hun product misschien wel 0.01 cent duurder aan produktie.
    Tjonge jonge en wat voor positieve reclame dat je daar voor krijgt. Tjonge jonge(x5)

reageer

Of registreer je om te kunnen reageren.