Pluimveehouderij

Nieuws 2019 x bekeken 4 reacties

Rondeel bv en Plukon vallen in de prijzen

Parijs - Twee Nederlandse pluimveebedrijven vielen donderdag in Parijs in de prijzen. De dierenrechtenorganisatie Compassion of World Farming reikte de “European Good Farm Animal Welfare Awards’ uit aan Rondeel BV en de Plukon Food Group.

De awards bestaan uit vier categorieën: de Good Egg Award, de Good Chicken Award, de Good Dairy Award en de Good Pig Award.

Rondeel BV heeft als een van de elf Europese bedrijven de Good Egg Award gekregen. Plukon Food Group kreeg voor haar Volwaard-concept de Good Chicken Award. In deze categorie zijn ook elf bedrijven beloond. Het Zweedse biologische restaurant Ängavallen kreeg zowel de Good Pig Award als de Good Dairy Award.

Compassion of World Farming reikt deze awards elk jaar uit om bedrijven die duurzaam bezig zijn te belonen.

Laatste reacties

  • lub tuf

    www.ciwf.nl fijne organisatie voor veehouders.

  • p.stroo1

    Gefeliciteerd vencomatic en plukon ga zo door en wij hopen dat de cosument volgt
    want alle goede ideeien, het moet wel verkocht worden.

  • mazzel1

    beste stroo, weet jij wel wie die prijs uitgereikt heeft?

  • joannes

    Een grote opgeklopte marketing, propaganda bel die : Compassion in World Farming. In de UK geformeerd, een land met ruim 60 mlj inwoners een mooie professionele website en propaganda materiaal produceren en daarmee je verkleden als representatief voor de UK, en in hun ambitie, wereldwijd met de focus op EU, is het zoveelste mooie verhaal voor luie propaganda absorberende producenten, retailers en natuurlijk een paar consumenten. Mooie professionele plaatjes contrasterent met zielige donkere kooien of hokken liegen over de werkelijklijkheid. Deze organisatie leeft van donateurs http://www.ciwf.org.uk/about_us/annual_review/annual_review_2010_2011.aspx en heeft 51000 supporters en 5700 nieuwe donateurs in 2010/11 Dus, in de UK hun basis en taalgebied, representeren ze 0,0833% van de bevolking. In de EU hun voorlopige ambitie valt het percentage nog veel verder achter de komma met 500 mlj inwoners. Dus Plukon en Rondeel zijn (mis) gebruikt voor de marketing van een marketing organisatie die een mooie foto wilde voor hun prestaties op EU niveau!

Of registreer je om te kunnen reageren.