Pluimveehouderij

Nieuws 69 x bekeken

Brussel steunt voor 1 miljoen Nederlandse promotiecampagnes

Den Haag – De Europese Commissie stelt 1 miljoen euro beschikbaar voor de promotie van Nederlandse paprika’s en eieren.

Veruit het grootste gedeelte van dat bedrag, 900.000 euro, is bestemd voor de paprikacampagne Colourfultaste van GroentenFruit Bureau. De sector legt hier nog eens eenzelfde bedrag bij, waardoor de totale begroting voor de komende drie jaar uitkomt op 1,8 miljoen. Het bureau richt haar pijlen op Nederland, Duitsland en het Verenigd Koninkrijk.

Daarnaast steekt Brussel 100.000 euro in de Stichting Blij met een Ei, een initiatief van de Nederlandse Organisatie van Pluimveehouders. In totaal financiert de Europese Commissie 26 programma’s in 13 lidstaten. Het meeste geld gaat naar Zuid- en Oost-Europese landen.

In aanvulling hierop geeft Eurocommissaris Dacian Ciolos organisaties tot 15 augustus de mogelijkheid om extra steun aan te vragen voor groente- en fruitcampagnes. Hiervoor stelt hij 15 miljoen euro beschikbaar. Aanleiding is de Ehec-crisis. Details over de procedure zijn nog niet bekend.

Of registreer je om te kunnen reageren.