Pluimveehouderij

Nieuws 135 x bekeken

PHW-Gruppe profiteert van gegroeide pluimveevleesmarkt

Rechterfeld - Het Duitse pluimveevleesconcern PHW-Gruppe (Wiesenhof) profiteerde vorig jaar van de gestegen vraag, die op de thuismarkt ten opzichte van 2009 per inwoner toenam met 400 gram naar 19 kilo.

Dat deelt het concern mee in de vandaag gepubliceerde jaarcijfers 2009/10. In totaal zette PHW in het boekjaar ruim 469.000 ton af. Dat komt neer op een groei van ruim 3 procent. Van het volume ging een kleine 23 procent naar markten buiten Duitsland.

Een en ander resulteerde in een omzet voor het merk Wiesenhof van 1,23 miljard euro (eveneens plus 3 procent). De overige activiteiten (o.a. mengvoer en vermeerdering, alsmede de pluimveeverwerking in Polen) leverden een omzet op van krap 850 miljoen euro tegen 838 euro in 2008/09. Winstcijfers maakt het familiebedrijf niet bekend.

Of registreer je om te kunnen reageren.