Redactieblog

726 x bekeken laatste update:1 dec 2015

Big Challenge, grootse prestatie!

Een team van 16 mensen uit de pluimveesector, de berg Alpe d’Huez en 110.000 euro ten behoeve van de kankerbestrijding als resultaat. Big Challenge, een grootse prestatie waar ik het team hartelijk voor dank.

Het initiatief groeit al 7 jaar en het totaalbedrag wat de afgelopen 7 jaar is opgehaald bedraagt ruim 5 miljoen euro. Natuurlijk gaat het om de kankerbestrijding, maar de promotie voor de sector is ook erg groot. De pluimveehouderij plaatst zich op deze manier midden in de samenleving.

Het is voor het imago van de pluimveesector een enorme opsteker dat we zoveel enthousiaste mensen in ons midden hebben om actief met sectorpromotie bezig te zijn. Big Challenge is er één, maar ook de mmmEggies en blijmeteenei zijn continu bezig om maatschappelijk draagvlak te vergroten. Ik begrijp dat niet iedereen actief kan deelnemen aan een van de initiatieven, maar ik doe wel een oproep aan iedere pluimveehouder en belanghebbende in de pluimveesector om verantwoordelijkheid te nemen door financieel bij te dragen aan de campagnes. Het is juist de veelheid aan initiatieven die ervoor zorgt dat er zoveel mogelijk mensen in de maatschappij op een positieve manier worden bereikt. Ook de campagnes ‘het is altijd weer voor een ei’ en ‘kip het meest veelzijdige stukje vlees’ leveren een grote bijdrage aan het op de kaart houden en brengen van onze producten. Het kan dan ook niet zo zijn dat je als producent niet je financiële bijdrage levert aan deze campagnes.

Of registreer je om te kunnen reageren.