Boerenblog

1745 x bekeken 5 reacties

Vrouwen van 35+: luister eens naar Ivo Vegter

Bent u een vrouw van 35? Gooi dan uw geld niet weg aan Wakker Dier. Luister liever eens naar Ivo Vegter.

Hebt u eens wat tijd over? Bekijk dan wat uit de TEDx-collectie. Uitstekende speeches van intelligente mensen met vaak een verrassende kijk op de wereld en haar bewoners. Soms krijgt de alternatieve hoek, de groene beweging, er genadeloos van langs.

Ivo Vegter is een Zuid-Afrikaanse journalist die de werkwijze van milieuactivisten heeft geanalyseerd. De activisten gebruiken dezelfde marketingstrategie als het bedrijfsleven. Lieg, overdrijf schromelijk en geef veel geld uit aan het roeptoeteren van je boodschap. Een klein milieurisico, zoals bij de winning van schaliegas. wordt tot buitengewone proporties opgeblazen en middels acties wordt het grote publiek angst aangejaagd. De ontwikkeling van opkomende economieën wordt zo gedwarsboomd. Met veel ellende en vooral ook milieuschade tot gevolg. Geen schaliegas betekent voor Zuid-Afrika dat nog veel meer hout en houtskool wordt gestookt met alle gevolgen voor gezondheid en milieu. Ivo Vegter wil niet bagatelliseren, maar pleit voor feiten en gezond verstand boven overdrijven en emotie.

Bedelbrief naar hoger opgeleide vrouwen in Randstad

In Vonk, achtergrond- en opiniebijlage van de Volkskrant verscheen vorige week een groot artikel over de methode-Wakker Dier. Bij Vonk dacht ik eerst aan Liegebeest Roos Vonk, maar die heeft er niets mee van doen. Wel zijn gelijkenissen met het verhaal van Ivo Vegter niet toevallig. De dierenactivisten van Wakker Dier nemen een klein item, kreupelheid bij vleeskuikens, en blazen het op tot idiote proporties en bespelen tegelijk het grote publiek met campagnes die ze betalen met donatiegeld uit een slim gekozen doelgroep.

Wat vinden hoger opgeleide vrouwen van 35 jaar en ouder heel belangrijk? Veel vrouwen in deze doelgroep hebben jonge kinderen en dat doet iets met ze. Vraag een vrouw uit deze groep wat ze belangrijk vindt en ze zal zeggen dat ze zo graag haar steentje wil bijdragen aan een betere toekomst (voor haar kinderen). Feilloos heeft de marketingafdeling van Wakker Dier dit ingezien: hoger opgeleide vrouwen in de Randstad krijgen daadwerkelijk een bedelbrief en zorgen voor het leeuwendeel van de WD-inkomsten. Mannen komen van een ander planeet, als ervaringsdeskundige kan ik u verzekeren dat mannen van 35+ vaak aan heel andere zaken denken. Wij krijgen dan ook geen brief van Wakker Dier.

Veel beter idee: steun het Wereldnatuurfonds

Bent u een vrouw van haast 35 en woont u in een stedelijk gebied en heeft u ook nog een beetje gestudeerd? Gebruik dat gezonde verstand eens, denk wat na voordat u die €50 weggooit en bekijk de TEDx-speech van Ivo Vegter. Met de donatie aan Wakker Dier steunt u een organisatie die niet wil discussiëren, alleen wil afbreken en geen moment een betere toekomst voor ogen heeft voor uw kinderen.

Sponsor dan liever WWF of McDonald's (zie McDonald's licht Wakker Dier een (kreupel) pootje)

Laatste reacties

  • @meelmuisje

    'Wij' zullen dit eens even in de groep gooien :-)

  • Piloot

    Dat is ook de reden dat deze club zo graag het woord 'bioindustrie' gebruikt. Klinkt lekker negatief en er is gelijk een lekker negatief beeld neergezet.
    Onlangs kwam onze dochter met een opmerkelijk verhaal thuis van de middelbare school. Tijdens de biologieles liet de lerares van 35+ een filmpje zien rechtstreeks van de site van wakker dier. Zwart wit filmpje met bijpassend treurig achtergrondmuziekje. Na het filmpje wilde ze met de klas in discussie over hetgeen ze gezien hadden. Toen
    het even stil bleef reageerde onze dochter dat het filmpje totaal niets met de werkelijkheid heeft te maken maar dat de beelden misschien uit een ver buitenland komen.Gelukkig kreeg ze bijval van een andere leerling uit het buitengebied waarna de discussie een andere kant op ging dan de lerares wilde gezien de venijnige blikken die ze kreeg.
    Treurig dat dit het onderwijs niveau is op onze scholen. Zal binnenkort de schoolleiding er op aanspreken.

  • Kippenboerke

    Piloot,
    nodig de klas dan eens uit voor een excursie op je bedrijf. Doe zelf ook eens iets!

  • John Claessens

    Laat horen en zien waar de sector mee bezig is en laat het niet door andere vertellen die ver van de werkelijkheid af staan .

  • koestal

    we komen elke week bij Mc Donalds ,krijgen tenminste nog wat voor die 50 Euro

Laad alle reacties (1)

Of registreer je om te kunnen reageren.