Pluimveehouderij

Achtergrond 106 x bekeken

Good Egg Award voor Jumbo en Remia

Jumbo Supermarkten weert met ingang van 2011 kooi-eieren uit alle huismerkprodukten. Het bedrijf heeft dit toegezegd aan Compassion In World Farming en ontving daarvoor op dinsdag 28 april in Parijs een 'Good Egg Award'. van deze internationale dierenbeschermingsorganisatie. Er is dan ook een Good Egg Award voor Remia. Deze Nederlandse sauzenfabrikant weert kooi-eieren uit alle consumenten- en horecaprodukten die onder het Remia-merk op de markt zijn.

De Good Egg Awards zijn door Compassion in World Farming ingesteld als blijk van waardering voor bedrijven en organisaties die stoppen met de verkoop of het verwerken van eieren uit de legbatterij of andere kippenkooien. Zij komen daarmee tegemoet aan de stijgende vraag van consumenten naar diervriendelijker geproduceerde eieren en dragen zo daadwerkelijk bij aan de verbetering van het welzijn van miljoenen legkippen. Op 28 april werden voor het derde achtereenvolgende jaar Good Egg Awards uitgereikt, dit maal aan 68 bedrijven of instellingen uit 17 landen.

Als eerste Nederlandse supermarktketen heeft Jumbo nu toegezegd te stoppen met het verwerken van kooi-eieren in alle huismerkprodukten. De omschakeling, die nu al voor 75% gerealiseerd is, zal eind 2010 zijn voltooid. Remia, fabrikant van margarine en sauzen, is inmiddels gestopt met het verwerken van kooi-eieren in alle producten voor consument en horeca.

Eerdere winnaars van een Good Egg Award zijn toonaangevende bedrijven als Unilever, McDonalds, Google en Microsoft. Sinds 2005 verkopen de Nederlandse supermarkten geen kooi-eieren meer.

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.