Pluimveehouderij

Achtergrond 79 x bekeken

Duitsland: lager aandeel kooi

Kooi-ei verliest terrein in eieraankopen Duitse huishoudens.

(bron: ZMP)

Kooi-eieren hebben bij de Duitse huishoudens in 2007 aandeel verloren. Nog altijd hebben kooi-eieren met een aandeel van 39,5 procent het grootste aandeel in de eieraankopen van Duitse huishoudens, maar de kooi-eieren leverden wel 3 procentpunten aandeel in.

Scharrelei: +1%

Scharreleieren zijn de nummer 2 bij de Duitse huishoudens met een aandeel in de aankopen in 2007 van 30 procent. Dat betekende een stijging met een procentpunt, want in 2006 was het aandeel scharreleieren 29 procent.

Freilandei: + 1,3%

Freilandeieren zijn de nummer 3 bij de Duitse huishoudens met een aandeel in de aankopen in 2007 van 23,9 procent. Dat betekende een stijging met 1,3 procentpunten.

Biologisch ei: +0,8%

Biologische eieren kwamen in 2007 bij de Duitse huishoudens op een aandeel van 6,7 procent (+0,8 procentpunt).

Minder eieren gekocht

In totaal kochten de Duitse huishoudens in 2007 7,41 miljard eieren in schaal, een daling met 0,6 procent ten opzichte van 2006, zo blijkt volgens marktbureau ZMP op basis van cijfers van GfK.

Waarde eieraankopen hoger

De waarde van de aankopen van eieren in schaal door de Duitse huishoudens lag in 2007 op 1,01 miljard euro, een stijging van 4,6 procent ten opzichte van 2006. De waardestijging is veroorzaakt door het gestegen aandeel van de niet-kooi-eieren en de hogere prijzen bij de kooi-eieren.

Foto

Administrator

Of registreer je om te kunnen reageren.