Mechanisatie

Nieuws 10660 x bekeken 12 reacties

Vredo’s nieuwe VT

Vredo werkt aan een nieuwe generatie zelfrijders. De VT5518 wordt vervangen door een nieuwe VT7028 twee- en drie-asser. De VT’s hebben meer vermogen, voldoen aan een hogere emissienorm en zijn uitgerust met nieuwe software en een zwaardere transmissie.

Vredo bouwde een prototype van de nieuwe generatie zelfrijders die komen gaat. Deze volgt de VT5518-serie op. De fabrikant schroeft het vermogen hierbij flink op. Had de vorige generatie nog 550 pk, de nieuwe tikt bijna de 700 pk aan. Dit haalt Vredo uit dezelfde Deutz V8 TCD 16.0 Stage 4-motor die 687 pk levert. Vredo ontwikkelde een VVT700 (Vredo Variabele Transmissie) voor de nieuweling, omdat de VVT 600 uit de VT5518 geschikt was tot 600 pk.

De nieuwe VT7028-3 heeft een Deutz-motor aanboord die 687 pk levert.<br /><em>Foto's: Vredo</em>
De nieuwe VT7028-3 heeft een Deutz-motor aanboord die 687 pk levert.
Foto's: Vredo

Virtual touchscreen

Tot slot is er wat soft- en hardware gewijzigd. Zo is de Tellus II Virtual Touchscreen van Kverneland vervangen door een dubbele Virtual touchscreen van Hydac. De zelfrijders krijgen een nieuwe typeaanduiding: VT7028. De ‘70’ staat voor bijna 700 pk, de ‘2’ voor 2e generatie en ‘8’ voor de V8 die er in ligt. De toevoeging ‘2’ of ‘3’ wijst op het aantal assen. De machine bevindt zich nog in de testfase, maar met potentiële klanten speekt Vredo al over de nieuwe VT.

De VT7028-3 heeft net zoals zijn voorganger een 32.000l tank en zes 900/60R42-banden.
De VT7028-3 heeft net zoals zijn voorganger een 32.000l tank en zes 900/60R42-banden.

Laatste reacties

  • M.harmsen

    en wat weegt zn apparaat. Lijkt me zeer ongeschikt om in welk land dan ook de weide in de gaan. Ook al zit er drukwissel op.

  • Wv01


    Wanneer stopt deze gekte!! hier komt geen tank boven de 10 op het land
    Grote wielen en drukwisseling jaja... heel dat spul weegt veel en veels te zwaar!

  • snufferman

    Waarom moet het toch zo zwaar

  • vink

    Die gekte houdt pas op als de klant de toegang weigert.

  • hansvanbergen

    Met 57 ton mag ie gewoon over de NL wegen. Als de banden maar breed genoeg zijn en voldoende spoorbreedte is ie hier van harte welkom. Met 70 km per uur en 32 kuub zijn ze tenminste es een keer klaar. Allicht kun je zo goedkoper werken

  • Jan-Zonderland

    1 woord: waanzin !

  • vink

    10 ton/band, 3x door zelfde spoor......tsjakka

  • Richard hofs

    Deze machine rijdt in hondegene in het land.
    En er is vooral in het buitenland (Duitsland /frankrijk)vraag naar deze machines, i.v.m. de grote capaciteit. Mede door het grote vermogen is dit erg gewenst in het heuvelachtige terrein aldaar

  • pinkeltje

    Vote with your dollar. Vindt je 't niks dan gewoon niet kopen of niet op je land toelaten. Moeilijker is het niet. De markt bepaalt waar Vredo zijn boterham mee kan verdienen.

  • hansvanbergen

    Pure totale waanzin! Een Verveat trike weegt leeg ook 17ton. Tel daarbij 10/12/ 14 ton mest bij en je hebt ook 9/9.66/10.33 ton per band. Ligt er natuurlijk ook nogal aan wat voor band.

  • wbrooymans

    te zwaar. meer moet je er niet aan vuil maken. hier alleen nog maar sleepslang en enkelas tank met trekker op de akker. liever ook geen trike hebben ook te hoge wiellast. ze rijden niet voor niks op bijna 2 bar!

  • henk fledderus

    te zwaar zijden ze ook al toen de eerste driewielers op de markt kwamen met 10 kuub tank... daarnaast is de wereld groter dan Nederland. er zijn lander waar de mest rechtstreeks met de vracht auto over het het land gedumpt word ..

Laad alle reacties (8)

Of registreer je om te kunnen reageren.