Mechanisatie

Nieuws 2823 x bekeken

Goozeneck-oplegger van Veldhuizen

Veldhuizen introduceert op de ATH zijn eerste 'gooseneck'. Deze oplegger naar Amerikaans model is vooral bedoeld voor mensen die normaal in een terreinwagen rijden, en maar een beperkt deel van het jaar een oplegger nodig hebben.

Omdat deze opleggers waarschijnlijk achter verschillende trekkende auto's komen te hangen, zijn ze uitgerust met een elektrisch remsysteem. Dit houdt de aanpassingkosten van de auto laag. De zwanenhals (in het Engels gooseneck; om zich van de concurrentie te onderscheiden houdt Veldhuizen het op Goozeneck met een Z) is van Domex-staal. De oplegger is zeer geschikt voor demonstratie- of promotie-activiteiten. Hij heeft een laadvermogen van 3.600 kilo en je hebt een rijbewijs B+E nodig om hem te besturen.

De wagen is ontworpen voor achter een Toyota Landcruiser of een Toyota Hilux. Maar het ontwerp is zodanig dat ook andere modellen Japanse of Europese terreinwagens zijn te koppelen. Veldhuizen calculeert nog, maar denkt dat de prijs richting €15.000 zal zijn.

Foto

  • Een oplegger onder constructie.<br /><em>Foto's: Veldhuizen</em>

    Een oplegger onder constructie.
    Foto's: Veldhuizen

  • De Goozeneck is ontwikkeld voor achter een Toyota Landcruiser of een Toyota Hilux. Maar is met kleine aanpassingen ook achter andere terreinwagens te koppelen.

    De Goozeneck is ontwikkeld voor achter een Toyota Landcruiser of een Toyota Hilux. Maar is met kleine aanpassingen ook achter andere terreinwagens te koppelen.

  • De koppelschotel. Voor het gemak is een raampje aangebracht, voor goed zicht tijdens het koppelen.

    De koppelschotel. Voor het gemak is een raampje aangebracht, voor goed zicht tijdens het koppelen.

Of registreer je om te kunnen reageren.