Mechanisatie

Nieuws 8651 x bekeken 17 reacties

Snelle trekker van Veldhuizen

Veldhuizen Wagenbouw in Groenekan heeft een trekker-uitvoering van de Hovertrac gebouwd.

De Hovertrac 18-44 is ontworpen voor een snelheid van 80 km/u en toegelaten op snelwegen. De grotere 800/70R38 achterbanden zijn gekozen om meer tractie te krijgen in het veld. Met Schuitemaker is er een 55 kuubs opraapwagen met zwanenhalsdissel ontworpen die via een kogelkoppeling is gekoppeld. Maximaal trekgewicht is 41 ton. De trekker heeft de FPT motor van (324 kW (440 pk) stuursysteem, vering en ABS remmen van een vrachtwagen. Er is geen hef, wel een 420 pk aftakas achterop. De cabine komt van New Holland en is net als de voor- en achteras geveerd. De vooras heeft een stuuruitslag van 23 graden en de achteras 8 graden.

Foto

  • De forse trekker is 3,7 m hoog, 6 m lang, 2,55 m breed en weegt 10 ton.

    De forse trekker is 3,7 m hoog, 6 m lang, 2,55 m breed en weegt 10 ton.

  • Nog eens naast een Fendt 926 ter vergelijk van de omvang van de Hovertrac 18-44.

    Nog eens naast een Fendt 926 ter vergelijk van de omvang van de Hovertrac 18-44.

  • Een hef komt er niet, wel een aftakas.

    Een hef komt er niet, wel een aftakas.

Laatste reacties

  • agropak

    Mooi ding zie er hier wel een markt voor

  • deer123

    HE HE De MB TRAC is terug !!!

  • John Deere 6430

    Er zit een nummerbord op, hij mag op de snelweg, heeft bepaalde onderdelen van een vrachtauto maar is een trekker-uitvoering van de Hovertrac.
    Is hier dan een trekkerrijbewijs/certificaat of een vrachtwagenrijbewijs voor nodig?

  • leon5

    ziet er niet uit,vind ik dan.

  • NwZwervel

    hier hoeven geen tractorbanden onder, want gezien de gewichten en de snelheid moet de spanning zo hoog zijn dat ie het land niet in mag.
    en een spanning-wissel-systeem zal ook wel niet werken bij banden die een hoge spanning op de weg moeten kunnen verdragen: die zijn niet bestand tegen een lage spanning in het veld

  • Bison

    Lijkt wel een beetje op een hele oude belarus met die spatborden.
    Dat ding is nog te lelijk om te helpen onweren

  • vladeuze

    Ik begrijp niet dat ze bij Veldhuizen steeds zulke rare dingen kunnen ontwerpen zonder dat je goede verkoopresultaten ziet. Hoeveel van zulke dingen denken ze te verkopen? Zware trekkers worden veelal verkocht voor hoge aftakasvermogens zoals frezen en spitmachines, door het ontbreken van een hef (waarom?) kan dat niet. En hoewel het eigenlijk geen argument is ziet alles wat ze maken er nogal kinderachtig uit. Het lijkt vaak wel gemaakt van DUPLO.

  • voer

    @ john deere 6430, al zou je de snelweg op willen red je dat zo ie niet met een trekker rijbewijs/certificaat, dit wordt dan wel een gevalletje CE rijbewijs

  • deer123

    VLADEUZE , HAHAHA GEMAAKT VAN DUPLO ( LOL )

    Ik denk dat Belarus er een serieuze concurent er bij hebben

  • frankey

    goed concept, moet nog wel wat aan veranderen.

  • fmosterman

    mb trac ???? vind hem meer naar een XERION nijgen. 440 pk is vergelijkbaar met de 4500, de vierwiel besturing, cabine in het midden, mogelijkheid voor zwanenhals, de 800/70R38 banden, alleen de snelheid en de ontbrekende hef lijken mij het verschil......

  • Mels

    Marge bij Veldhuizen is nog groot genoeg zolang ze nog geld hebben om dit soort wanstaltige creaties te bedenken......

  • dx11

    dan toch liever een jcb met een paar pk minder :)

  • Bart van Dijk

    Ik zie liever een opgevoerde xerion!, nou ja, de snelheid opgevoerd, dan.
    daar kun je veel meer mee. En ik vind deze eigenlijk niet mooi, als ze er nou es ook van die brede, en hoge voorbanden onder zetten, net als achter, dat zou hem al veel beter staan!

  • l coumans

    mooi of niet de aanschafprijs zal het uitwijzen, het is ook wel van de zotte dat een trekker van 180000 euro voor een dumper of stroaanhanger staat.

  • Bijl

    Vraag me af of er ook banden voor 80km/h zijn met trekkerprofiel?

  • Ties S

    als je het artikel in Trekker leest.... het uiterlijk is grotendeels debet aan de eisen van de wetgever ..... mooi is anders.... is er markt voor..... beperkt wel voornamelijk buiten NL het idee is een sneltrasprt voertuig wat ook in staat is om onder minder goede omstandigheden in het land te kunnen rijden (wanneer dat met vrachtwagens niet mee lukt........) voor transport van mais voor biogas installaties bv......

Laad alle reacties (13)

Of registreer je om te kunnen reageren.