Mechanisatie

Nieuws 4325 x bekeken 24 reacties

New Holland T6 met cvt

De kleinere viercilinders uit New Hollands T6-serie zijn vanaf nu ook leverbaar met cvt en heten dan ‘Auto Command’.

De viercilinder Autocommand is leverbaar in de T6.140, T6.150 en de T6.160 met nominale vermogens van 110 tot 131 pk.

Foto

  • New Holland T6 met cvt

Laatste reacties

  • Mels

    Opgevoerde 5000????

  • abtje

    Nee, die hield het wel lang vol.

  • Mels

    abtje,HOUD, want van de zomer mag ik er vast wel weer een paar vrachtjes mee thuis brengen.

  • abtje

    Heel veel sterkte dan met je paar vrachtjes. Het is zomer dan, dus dat scheelt.
    's Winters is het problematischer met die krengen. Het duurt te lang voordat de versnellingsbakolie warm is en bij kort gebruik wordt je blauwe rommel de hele winter niet warm.

  • Mels

    Hij is ook niet van mij ik ben gastpiloot. Mag ff tuffen als inval.

  • abtje

    U is een gelukkig mens, nog gelukkiger waarschijnlijk als je op zo'n schitterende nieuwe Deutz mocht rijden.
    Maar zo hou je wat te dromen als je op die blauwe euh... ding zit.

  • ed12345

    Mels ze zijn nu natuurlijk trekkers uit de oude doos maar ik blijf er bij dat in de 60er jaren toen de 5000 uitkwam in zijn klasse een van de beste trekkers was, welke andere trekker stond de fabrikant er achter om er een 6cylinder 90 pk in te zetten en dan nog alle benodigde onderdelen leveren ook Abtje ik denk niet dat Mels er wakker van ligt om met een Deutz rond te toeren Ik kan me niet uit m'n hoofd zetten dat nu een Deutz eigenlijk een groene Same is

  • ed12345

    Mels ze zijn nu natuurlijk trekkers uit de oude doos maar ik blijf er bij dat in de 60er jaren toen de 5000 uitkwam in zijn klasse een van de beste trekkers was, welke andere trekker stond de fabrikant er achter om er een 6cylinder 90 pk in te zetten en dan nog alle benodigde onderdelen leveren ook Abtje ik denk niet dat Mels er wakker van ligt om met een Deutz rond te toeren Ik kan me niet uit m'n hoofd zetten dat nu een Deutz eigenlijk een groene Same is

  • Bison

    Die T6 lijkt wel een dinkytoytje,doet me denken aan die oude ford countys, die waren ook zo moeilijk om aan te sleutelen.
    Deze lijkt mij helemaal een gebed.
    Ik heb ooit is een 7000 gehad, ik ging er teveel van vloeken..ik het'm toen maar gauw weer verkocht.

  • Mels

    No veredelde same for me.....5000forever al ben ik een groot JD fan

  • abtje

    Een Jan Hert fan, we leven in Nederland.
    Ach, Pipo de Clown zou die gele wielen ook wel leuk vinden, anders Mamalou wel...
    En Deutz een veredelde Same noemen, ga je mond spoelen, viespeuk...

  • abtje

    Moet wel met schaamrood melden dat Ford 2000, 3000 en al die euhttjes de beste trekkers zijn die ooit gemaakt zijn.
    Maar ze hebben ook de eer de slechtste trekker ooit gemaakt te hebben , de TW 10.

  • ed12345

    Abtje mag ik van jou weten wat er aan die TW modellen scheelt behalve dat het schakelen iets makkelijker had gekunt en de vooras aandrijving in het midden had gemoeten en je moet ze natuurlijk niet vergelijken met andere merken van pakweg 15 jaar jonger
    En wat Jan Hert betreft de jacht is in nederland toch al zo'n teer punt dus ik raad je aan er niet op te schieten want dan krijg je de publieke opinie tegen je

  • ed12345

    Mels ik weet niet of ze werkelijk veredeld zijn volgens mij zijn ze alleen maar groen nog even op de 5000 ik heb ereen 1 op 16 model van die ik veiliger wijze maar als ploegonderdelen op de bon heb staan mijn vrouw doet namelijk de adminestratie dan viel de prijs niet zo op

  • Mels

    abtje,er zijn meerder slechte Fords/New hollands gemaakt maar wat mij betreft spant de TM 190 de kroon,wat een waardeloosballen ding,trekt nog geen krant van tafel de andere ellende die die dingen hadden.Sorry van die Deutz die veredelde Same noemen dat moet natuurlijk anders om,De mooiste is een 7807 CA met die vierkante kap,lief trekkertje.TW 10 was toch niks mis mee of wel? O ja,het was een Ford........
    Ed,ja je hebt gelijk,ik verzamel ook ea maar dan gr/gl en die staan ook zo in de boekhouding.Je moet wat,een boef ben ik niet maar een beetje boevig wil ik wel zijn.

  • abtje

    Gelukkig bestaat Ford niet meer, zit in het afvalbakje/afvoerputje met Inter Case en Fiat gezamelijk lelijk te wezen en weet ik wat voor merken ze geannexeerd hebben of gedegradeerd hebben.
    En laat Jan Hert maar Pipo blijmaken, ik hoef er niet op te schieten, ze stoppen vanzelf al, hahaha.

  • ed12345

    Abtje nu weten we nog steeds niet wat er aan de TW 10 scheelde .Ik geef direct toe dat met Fiat als eigenaar de reputatie van die blauwe niet gestegen is
    ,maar jij zal ook moeten bekennen dat sinds die groene monsters niet meer in Keulen Humbolt gemaakt worden maar door spagetti eters worden gebouwd de kwaliteit niet bepaalt is gestegen al waren de oude DX modellen sterk maar niet onbreekbaar hun multi power was niet bepaalt feilloos en bepaalt niet gratis om te reparen

  • abtje

    Edje, wat er niet aan scheelde is makkelijker, misschien waren de banden goed? Maar de motor, versnellingbak electronica waren van een ander niveau dan de (slik) betere 2000, 5000 serie.
    Het is zelfs tijdens de amerikaanse test meerdere keren fout gegaan. Eerst moesten ze tijdens de test nog repareren om vervolgens opnieuw een test te doen.
    De betrouwbaarheid was slecht.
    En Deutz onder de 100 pk komen uit Italie, inderdaad kwalitatief een heel stuk minder, wel goedkoper.
    Dat gaat gelukkig wel veranderen. Eerst werden alle merken op een gemikt, nu gaan ze het volkswagen systeem volgen. Alle merken blijven zichzelf, werken echter wel samen. Net als Seat en Audi.

  • Mels

    In dit geval was vroeger wel alles beter.....

  • abtje

    Je krijgt nu een tweedeing. Simpelere trekkers met een minimum aan electronica en gewoon schakelen en duurdere met auto- versnelling en hopen electronica. En dan gewoon bij hetzelfde merk en pk klasse.

  • ed12345

    Mels dat wil ik helemaal niet beweren ,alleen worden trekkers auto's machines en noem maar op zo volgepakt met electronica dat ik zelf en waarschijnlijk de meeste met mij het zelf niet eens meer kunnen vinden laat staan reparen als er er storing is En trekkers zoals de 5000 die na bijna 50 jaar nog steeds draaien ,ik denk niet dat de tegenwoordige trekker zolang inzetbaar blijft op 'n gegeven moment wordt het denk ik te kostbaar om de kleinere storingen te repareren .Mechanisch zijn ze nu beter dan ooit maar overal zitten sensoren en relais Neem b.v. de electronische verstuivers kosten al gauw 'n paar honderd euro per stuk waar de norzel van een gewone verstuiver een paar tientjes kost
    jouw JD's hebben naald verstuivers die in z'n geheel vervangen worden maar ook niet duur zijn
    Abtje in het geval van Deutz heb je gelijk maar b.v. CNH komen de hele simpele trekkers uit turkeie of india en zijn vaak zo simpel dat dit weer net iets te ver gaat en hier eigenlijk alleen aan hobby boeren worden verkocht
    vaak kan er geen goede cabine op of er kunnen geen meerdere hydr. ventielen op en 'n veel te lage liter opbrengst En ik zie bij m'n vrienden de jongere generatie (waar pa de trekker betaald) er van alles op en aan wil

  • abtje

    Die jongere generatie wil liever een New Holland dan een Fendt want de coolbox past niet in de kabine bij de Fendt.

  • Mels

    Nee das een drama,koelbox bij de rechterdeur en dan met je poten opgevouwen omdat die niet languit kunnen,nee dan de nieuwe John Deere cabine,goeiemorgen wat een woonkamer,de oude zetorhokken zijn er klein bij.
    Ed,ik zei ook al in dit geval.....Ik blijf lekker rijden met de 6000 serie JD denk ik,die andere 50 serie heeft net een gerenoveerde kop,want de pakking was lek en de 6000 is bij de vorige eigenaar gerenoveerd tot het laatste boutje.Nu kunnen ze allebei de ander helft van de klok voldraaien.(nu beide 10750 uur) and still going strong.

  • abtje

    Jan Hert, Mels, Jan Hert, we wonen in Holland. Hahaha..

Laad alle reacties (20)

Of registreer je om te kunnen reageren.