Mechanisatie

Nieuws 2415 x bekeken 9 reacties

Praktijktest met bumpers op trekkers

Tien bedrijven gaan het komende jaar testen of onderrijbeveiligingen op trekkers daadwerkelijk ongevallen voorkomen en/of dat ze de gevolgen van ongevallen voor weggebruikers weten te beperken.

Het idee is dat de bumpers, gemonteerd in de fronthef van een trekker, een groot deel van de impact van een frontale aanrijding opvangen en voorkomen dat de trekker over een aangereden voertuig rijdt.

Laatste reacties

  • B bob

    Na talloze onnodige dodelijke ongevallen moeten ze nu eerst nog op proef bepallen of het overrijden van een aangereden voertuig voorkomen kan worden met een doeltreffende Bumper. Bij vrachtauto's werkt het al 75 jaar levensreddend dus waar wacht de overheid nog op ? Gewoon elk landbouwvoertuig dat op de openbare weg komt voorzien van deze constructie op straffe van inbeslagname !!

  • B bob

    Gaan de werknemers bij deze 10 bedrijven gericht proberen zoveel mogelijk slachtoffers te maken om het positieve effect aan te tonen?

  • av

    dat lijkt me wel het beste.
    en niet zo overdreven reageren joh...

  • B bob

    Dat ben ik zo gewend Av . Zachte heelmeesters maken stiknende wonden en de nNederlandse Land en Tuinbouw heeft veel stinkende gezwellen die volledig verwijderd moeten worden. Te beginnen bij de Beeldvorming van de Ondernemers met hun voertuigen die door de straten denderen . Dan is de consument gewoon een mens en gunt hij deze ondernemer geen boterham . In de supermarkt kiest hij/zij dan voor een buitenlands product . Vergis je niet in de mate van imagoschade de land en tuinbouwers hebben opgelopen de laatste jaren.

  • agratax2

    Bbob. Imago schade ja mee eens. Maar of die wordt veroorzaakt door machines die zo jij stelt door de straten denderen of door steeds maar weer ageren tegen boeren door milieuactivisten en dierenvrienden in de Tweede Kamer? Ik denk dat de tweede groep meer imago schade toe brengt dan de eerste.

  • leo,s vriend

    Bob, Talloze dodelijke ongevallen?? waar haal jij dat vandaan?
    Natuurlijk is elk ongeval er 1 te veel maar eerst maar eens uitzoeken hoeveel ongevallen er gebeuren door frontale aanrijdingen met trekkers. Een onderrijbeveiliging helpt echt niet bij zijdelingse aanrijdingen.

  • B bob

    Elke vorm van slechte publiciteit is nadelig voor het bestedingspatroon van de Burger.Dus kun je als Boer beter niet arrogant door de buurt rijden op een tractor en een baggerspoor achter laten waardoor de verkeersveiligheid in gevaar komt ( kan ik in Texas vijftien jaar voor de bak in draaien ). Echt bertouwbare gegeven over het aantal dodelijke slachtoffer zijn er niet in Europa aangezien de agrarisch sector een lukratieve exporttak is en het economisch belang telt boven het belang van een aantal Burgers.
    Momenteel denken Europese Burgers niet meer aan de lokale producenten aangezien die er in de ogen van deze eindverbruikers een rommeltje van maken. Dan maar dezelfde producten ingevlogen uit Kenia .

  • schoenmakers1

    Bbob, misschien kun je ook iets bij de regelgever neerleggen en niet meteen een verplichting opleggen, er zijn talloze wegen afgesloten voor landbouwverkeer, als deze wel bereden zouden mogen worden zou het ook minder zijn dat het landbouwverkeer door de smalle weggetjes zou gaan, hier kiest de trekkerrijder niet zelf voor

  • fmosterman

    trouwens voor dit systeem heb je een fronthef nodig en die heeft ook lang niet iedereen, en als je een bandenpakker er in hebt hangen bijv. dan kun je ook onder het wiel komen omdat je deze beveiliging niet in de hef kunt hangen.
    en het is ook nog eens zo dat dit systeem een heel eind uitsteekt/uitzwenkt. en dat is ook niet waar iedereen op zit te wachten.

Laad alle reacties (5)

Of registreer je om te kunnen reageren.