Mechanisatie

Nieuws 1939 x bekeken 9 reactieslaatste update:2 aug 2012

CNH Global verkoopt meer trekkers

Burr Ridge – Case New Holland (CNH Global) heeft het tweede kwartaal een omzet geboekt van 5 miljard dollar (4 miljard euro), 3 procent meer dan vorig jaar. De winst van de machinebouwer steeg 11 procent tot 355 miljoen dollar (289 miljoen euro). Het bedrijf handhaaft de verwachting dat verkopen gelijk blijven tot 5 procent dalen dit jaar.

De divisie van CNH Global die landbouwmachines maakt, zag de omzet 5 procent stijgen tot 4 miljard dollar (3,25 miljard euro). De omzet steeg vooral doordat meer machines werden verkocht. De prijzen stegen nauwelijks. CNH Global zegt dat het marktaandeel met zowel trekkers als combines ten opzichte van onder meer Agco en John Deere over de hele linie ongeveer gelijk is gebleven. In Latijns-Amerika zou het marktaandeel met combines zijn gegroeid.

De divisie die bouwmachines maakt noteert een 3 procent lagere omzet van 1 miljard dollar (813 miljoen euro). Analisten hadden gerekend op betere cijfers.  CNH Global heeft een commissie opgezet die beoordeelt of Fiat Industrial CNH Global als geheel mag overnemen. Nu bezit Fiat Industrial al 89 procent van de aandelen. CNH Global is een Nederlandse NV, maar is een Amerikaans bedrijf dat wordt geleid vanuit Illinois.

Laatste reacties

  • bluepower

    Degene die dit stukje heeft geschreven heeft zeker niks met trekkers, anders had hij/zij wel een foto geplaatst van een Case of een Newholland ipv zo'n afgrijselijke terrion.

  • deboerherwin

    ja, gebeurt vaker

  • Jan Cees Bron

    Heren,

    Bedankt voor de feedback en excuses voor de fout, die morgenochtend kan worden hersteld. Er is een automatisch gegenereerde foto op de zoekterm tractor bij het artikel geplaatst. Bij artikelen over specifieke trekkermerken is dat natuurlijk onverstandig.

    Met vriendelijke groet,

    Jan Cees Bron

  • bluepower

    Ja dit is veel beter, een NH in aktie.

  • Nuffield

    Beste mensen Case en New Holland hebben een onder blok van Cummins en cilinderkop met commonrail inspuiting is van Iveco/Fiat dat is mij door een Case dealer verteld.Trouwens werd mij verteld dat deze tractoren helemaal onder het Fiat concern vallen,maar dat wist ik niet,maar dat kom ik nog wel teweten.

  • bluepower

    @ nuffield. Nuffield was toch van die slechte engelse troep met een motor van bmc, merken die allebei allang niet meer bestaan. En ja CNH is van Fiat nou en?! Fendt MF Valtra vallen onder agco en nog even dan is JD misschien wel van Kubota. Fiat heeft idd het commonrailsysteem uitgevonden en verkocht aan bosch. En ja de NEF motoren is een samenwerking tussen iveco/fiat en cummins inmiddels heten die FPT(fiat power train) Volgens mij zijn er maar 3 trekkerfabrikanten die eigen motoren gebruiken: John deere zetor en kubota. Deutz-fahr heeft wel een Deutz motor maar die bedrijven hebben niet veel met elkaar uit te staan. Dus Nuffield wat wil je nou eigenlijk zeggen?

  • Mels

    Bleu power,stop met snarken,elke letter die volgens jou wel eens anti NepHolland kon zijn wordt aangevallen.NIET LEUK EN NIET NODIG.Iedereen mag een merk trouw zijn en dat hoeft niet altijd een NH te zijn.Moslims maken om dezelfde reden ruzie.Nuffield was voor zijn tijd een prima trekker;Snel voor transport,sterke hef en een sterke motor.soms was er net als bij andere merken in die tijd wel eens wat mee maar over het algemeen deden ze hun werk prima,de reden voor het verdwijnen zit em in de koers van de Engelse pond in die tijd en de kostprijs,duur personeel met lage productie door veel handwerk waar Ford,MF,JD enz veel lopende band productie kenden.O ja JD zal niet verkocht worden,dat geld heeft kubota niet,de kans is groter dat ze een merk uit de cnh stal plukken(Steyer of Case) of SLHdeutz,claas krijgen ze niet
    van der Helmut.
    Grtn Mels.

  • bluepower

    Och och melsje toch, heb toch al eerder gezegd dat jij geen humor hebt. Als iemand hier off topic gaat dan reageer ik daarop. En als je echt had opgelet dan had je geweten dat er naast het nieuwsbericht een foto stond van een Terion. Als Ajax weer landskampioen is staat er ook geen foto van psv naast. Heb echt geen oogkleppen op, maar blauw bloed dat heb je dat hou je. Een blauwe Valtra vind ik ook best ok hoor ;)

    ps: Nooit geweten trouwens dat moslims ruzie maken om trekkermerken.

  • Nuffield

    Beste bleupower ik ben oldtimer liefhebber,ik heb een Bolinder-Munktell 350 met nog geen 1500 orginele draiuren uit het zweedse leger met hef en hidroliek aan sluiting,deze was in de jaren 60 de duurste trekker in zijn klasse prachtig in de landbouw kleuren gespoten,en ik heb een mooie Nuffield 10/60 waar ze vroeger ook bij goed onderhoud ook wel 15000 uur met een BMC draaiden,en die trekkers hadden nog een oliebad luchtfilter die moest je met stoffig werk zeker om de 10 uur reinegen,anders raakte de olie zo verzadigd met stof dat er geen olie film meer opgezogen kon worden,deze werd dan door de stof die er in zat,en dan ging de stoffige lucht zo de motor in wat funest is voor zuiger en cilinder,want dat werkt als schuurpapier,en daar veel motoren mee aan een vroegtijdig einde gekomen,en ook Nuffields met BMC,want daar er veel van. Miin Nuffield 10/60 staat op YouTube,onder Nuffield met zware woelpoot,en ik heb nog een David Brown 25D van 1957.Maar wat betreft jou reactie op Boerderij site slaat nergens op,want ik bekritieseer CNH niet.

Laad alle reacties (5)

Of registreer je om te kunnen reageren.