Mechanisatie

Nieuws 360 x bekeken 7 reacties

Nieuwe John Deere-series: alle details bekend!

Via uitgelekte officiële films van John Deere zelf zijn inmiddels alle details van de nieuwe John Deere-series 6R en 7R bekend.

Via uitgelekte officiële films van John Deere zelf zijn inmiddels alle details van de nieuwe John Deere-series 6R en 7R bekend. De nieuwe 7R-serie rekt de vermogensgrens op tot 228 kW (310 pk, met IPM-powerboost). De John Deere PowerTech-motor voldoet aan de Stage III-emissie-eisen met emissietechniek als EGR en nieuwe diesel-partikelfilters. Er is keuze uit drie transmissies, waaronder één nieuwe. Zo is er de keuze uit de bestaande Autopower cvt en de Autoquad powershift, maar ook uit een nieuwe Command Quad. Deze laat zich bedienen via een klein hendeltje voor op de rechterarmleuning. Het lijkt erop dat de Command Quad de nieuwe 8-traps powershift is, of een nieuwe (semi-)full-powershift. Bijzonder in deze klasse is de keuze uit vier aftakastoerentallen (van 540 tot 1.000E) op de 7R.
Lees verder onder de video

Video 7R

Geïntegreerde fronthef

De nieuwe Command View-II cabine heeft vier stijlen en veel glas. Naar wens is actieve cabinevering leverbaar of de bekende John Deere Active Seat. De vooras wordt geveerd via het TLS-plussysteem, dat volgens John Deere beter werkt dan de vorige versies. Voor op de armleuning zit de GreenStar III-touchscreenmonitor met ernaast het nieuwe CommandCenter-toetsenpaneel, vergelijkbaar met de eerder geïntroduceerde 8R. Opvallend is dat de 7R (voor het eerst bij JD) af fabriek een geïntegreerde fronthef en aftakas meekrijgt, met een hefvermogen van 5,2 ton. De frontaftakas is ook vanaf de buitenzijde in en uit te schakelen. Ook voorladers zijn leverbaar voor de 7R. Het hefvermogen achterop is eveneens indrukwekkend met een kracht van 11,3 ton.

Printer in de cabine

De nieuwe monitor is geschikt voor integratie van de Autotrac-stuurautomaat, en met het optionele ‘BusinessPack’ komt er een compacte printer in de cabine. Samen met de JD-Link-software is vanaf de thuisbasis alles van de trekker te controleren; van bewerkte oppervlakte tot afgelegde weg, storingscodes en brandstofhoeveelheid.

Baanbrekend, zo noemt JD het, is de Active Command Steering op de 7R. Daarmee anticipeert het stuurgedrag (‘de stuuragressie’) op het werk. Zo stuurt de trekker minder snel en agressief tijdens transport en juist weer snel bij veldwerk. Ook is er een dynamisch stabiliteitssysteem dat de trekker stabiel houdt op hoge snelheid in scherpe bochten. De chauffeur kan in enkele gevallen de stuursnelheid (stuuromwentelingen t.b.v. complete stuuruitslag) zelf instellen.

De officiële introductiedatum van de 6R en 7R is op 20 en 21 juni in Portugal.

Video 6R

Laatste reacties

  • no-profile-image

    Boer uit Drenthe

    Die Duutser in dat filmpje, vrij vertaald
    "Ik ben een trekker nodig die alles kan, maaien, voorlader, oogsten, silagetransport, mesten, kuiltransport", nou volgens mij hadden ze die in 1953 ook al.

  • no-profile-image

    woutjan

    NOTING RUNS LIKE A DEERE prachtig filmpje

  • no-profile-image

    pieter

    Idd mooie filmpjes! Ziet er érg veelbelovend uit. Can`t hardly wait!!!

  • no-profile-image

    av

    dat zie je zo al dat de john deere een stuk beter uit ziet dan de fendt

  • no-profile-image

    Allard

    Veelbelovende filmpjes! Mooi dat ze het ontwerp en een aantal vernieuwingen van de 8r nu doorvoeren in de kleinere series. Daarnaast ook een aantal nieuwigheden voor de 6r, zoals actieve cabinevering en nieuwe transmissie. Het design is echt strak!

  • no-profile-image

    bar v v

    hier kan de fendt nog een geen puntje aan zuigen,JOHN DEERE wat een mooie machine

  • no-profile-image

    Trevor Brannon

    Nou nou wat een sensatie weer van boerderij..JD heeft een paar nieuwe series. Er zijn merken die deze opties al lang hebben maar toen die er mee kwamen was men toch wat sceptisch...Hoezo bevooroordeeld?

Laad alle reacties (3)

Of registreer je om te kunnen reageren.