Mechanisatie

Foto & video 9813 x bekeken 52 reacties

Multitrekkertest: uitstekende prestaties New Holland

De New Holland T7.270 levert met boost 245 pk aan de aftakas en is daarmee de sterkste trekker binnen de testgroep. De New Holland beschikt over een efficiënte cvt-transmissie, wat zich uit in weinig brandstofverbruik bij trekwerk en transport.

Laatste reacties

  • abtje

    Ford heeft altijd 10 % meer pk's opgegeven dan ze heeft. Nu dus nog steeds en de zussen Case en Steyer niet, die zijn eerlijker.
    Of was het de engelse contra duitse pk's meting?
    In ieder geval moet je blijven rekenen, trek standaard 10% pk's van de ford af en je kunt ze pas vergelijken.

  • vwgolf

    wat een onzin eerst lezen!! en Ford is niet meer!

  • abtje

    Wilt U dat laatste nog een keer herhalen? Heerlijk...:-)

  • ppsmit

    prijs kwaliteit is bij de (c)NH al jaren prima op orde! Met een goed dealerschap, heeft als resultaat een prima product. Zouden veel merken nog iets van kunnen leren.

  • abtje

    ppsmit, je bent de smiley vergeten...

  • Mels

    ppsmit,waarom is het zo enorm vol en druk in de NH werkplaats,ze waren echt niet enkel nieuwe aan het afleveringsklaar maken..........?

  • Boertje22

    Hou toch op. Alles gaat kapot, niet alleen (C)NH. Bovendien is de kwaliteit met sprongen vooruit gegaan afgelopen jaren. De feiten liegen er niet om hier.

  • abtje

    Welke kwaliteit?

  • stickie

    De kwaliteit is er wel op voor uitgegaan geen ervaring mee maar hoor het wel.
    Elk merk heeft wel zijn slechte kanten wij hadden drie JD'S 7820,7830,7930,
    Bij alle die zelfde motor(6.8liter) probleem die laatste is al voor de 2e keer uit elkaar geweest...
    Rommelpot dus vergeleken met de 7710 7810 met de 8.1 liter hebben 10.000 uur gedraaid zonder problemen.

    En hoeveel Problemen heeft Fendt niet gehad met de 900(936) serie met deutz 7.2 liter motor.
    Hier in de buurt zijn bijna alle blokken stuk gegaan door nokkenas probleem.
    Hadden ook de Deutz X710,720,730 last van trouwens.
    De 7.8 liter in de nieuwere 900 moet beter wezen.



  • boer drenth

    boer drenth.. john deere 30 serie. veel problemen mee gehad .De 10 en 20 serie waren stukken beter.Wat kaliteit betreft is new holland stukken beter.Met fendt hebben we geen ervaring.

  • ppsmit

    Hier ook jaren met de vertrouwde fendt trekkers gereden, van oudsher. Maar de prijs kwaliteit verhouding was naar mijn idee niet voldoende. Prachtige trekker een fendt, maar veel te duur. Vandaar nu alweer een x aantal jaar de switch, bevalt tot op heden prima. En op het einde van het verhaaltje gaat het erom wat je met een machine gedaan krijgt. Als dit met beide merken hetzelfde is, dan zie ik niet het voordeel van 10.000 euro's meer betalen

  • jan10

    Abje: vertel mij eens waarom NH vaak het best verkopende merk is in nederland , vast niet omdat ze slecht zijn.

  • abtje

    Jan10, ik lees net dat de verkopen in januari 2012, Fendt 64, Jan Hert 42 en Ford, Case,Iinter, Fiat enz. enz. 26 stuks.
    Zal toch echt aan de prijs liggen van die euh blauwe dingen.

  • abtje

    Het grote voordeel wat die blauwe rommel heeft is dat ze een goed strak dealernetwerk hebben wat gewoon goed is.
    Vergelijk het maar met een auto, wat rij je liever? een Rolls Roys of een Lada?
    Dat ligt aan de dealer, heeft die Rolls een rotdealer en sta je altijd stil dan ga je graag naar de Lada Dealer, omdat je dan wel altijd geholpen wordt en rijd.

    Dat is de reden en met de intregratie van Inter Case Steyer is de kwaliteit er eindelijk eens niet op achteruit gegaan. Ford vond ik nooit wat en Fiat stond al in de roestkleur bij nieuw afleveren, dat paste goed samen.

  • Boertje22

    Abtje leeft duidelijk nog 20 a 30 jaar terug.

  • ppsmit

    abtje zo zou je het kunnen zien, ahoewel die 'lada' dan wel erg hard in opkomst is. en qua techniek momenteel zeer snel de 'rolls roycen' aan het voorbij streven is.

    Punt is gewoon dat wanneer je bedrijfseconomisch gaat rekenen, (en ik denk dat jij dit nog niet gehad hebt..) op basis van 750 draaiuren per jaar, dan komt een newholland veel beter uit de bus.

    Maargoed, als jij later wanneer je ooit voor de keuze komt te staan, wat voor trekker/machine je zou moeten gaan aanschaffen, zou ik je aanraden vooral voor de duurste kiezen, en hard roepen dat het slecht gaat in de agrarische sector.

  • abtje

    Als je opgelet had had je zien langskomen dat ik met red met een tweedehands trekker van meer dan 30 jaar oud. Dus rekenen ging me toch wel redelijk af.
    Als melkveehouder kost een trekker alleen maar geld en verdien je er niets aan.
    Dus besparen waar je besparen kan.
    Ik ben helemaal verliefd op de nieuwe Deutz 5, waarschijnlijk koop ik hem over 15 jaar, is de kop van de prijs af en je hebt veel voorpret :-)

  • MKRouveen

    Abtje baseert zijn mening niet op feiten en als melkveehouder is dat natuurlijk heel erg slim. New Holland domineert al jaren de trekkermarkt en had in 07 en 09 trekker van het jaar. Denk je nou echt dat dat komt door het dealernetwerk? Nee dat komt door het uitstekende evenwicht tussen prijs en kwaliteit. En dat betekent niet: lage kwaliteit lage prijs maar goede kwaliteit en goede prijs!! Bekijk de andere trekkertesten ook maar eens.

    Overigens heeft Ford nooit meer pk's opgegeven dan de trekker echt onder de kap had. New Holland doet dat ook niet. En al zouden ze dat doen: bij deze test meten ze het na.

    Kortzichtig mannetje ben je volgens mij.

  • MKRouveen

    Oja daar wil ik nog even aan toevoegen dat een trekker wel degelijk geld oplevert. Niet? Verkoop hem dan maar en ga maar lekker schudden met de hooivork en voeren met een kruiwagen.

    ppsmit heeft helemaal gelijk: op operationeel niveau levert de NH het meest waar voor zijn geld en daarbij hoef je niet eens te kijken naar de uren. Waar ik vandaan kom hebben bijna alle loonwerkers Ford/New Holland en dat bevalt iedereen perfect.

    En inderdaad betaal vooral de jackpot voor een Fendt of John Deere. Als je dat doet: prima maar ga dan geen grote bek opzetten over dat je te weinig voor je melk beurt.

  • abtje

    Reactie 13?
    Ford was engels, hield de engelse pk meting aan, de andere trekkermerken de duitse.En dat scheelde 10 %.

    Maar dat vind jij geen feiten die je wilt horen? Prima, niet luisteren en gewoon doen of jij het wel weet. Heb je helemaal gelijk in.


    Ford noemt zijn nieuwe trekker 270. 270 engelse pk's. trek er 10 % af en je komt op? 245 pk. Puuuur toeval......

    Ik verlaag me niet tot jouw niveau en spreek jou wel netjes aan.

    Sterkte.

  • MKRouveen

    Fout. Ford was Amerikaans maar bouwde haar trekkers onder andere in Engeland maar volgens Amerikaans ontwerp, net als JD, MF en destijds Case. Lees de geschiedenis van Ford trekkers maar eens, dan lees je hoe het zat en ook waarom. Het enige Engelse aan Ford zijn de mannen die ze in elkaar sleutelden.

    Wat is een Engelse PK-meting? Waarin verschilt die van de Duitse?

    Maar waarom hebben we het over Ford? Ford is opgegaan in New Holland en er is weinig Ford meer aan te beleven vandaag de dag. Waar het om gaat is dat New Holland gewoon goede trekkers bouwt, klaar. Daar mag je van mij tegenin gaan (het zal ook niet de beste zijn) maar het is een gegeven wat zich in veel factoren vertaalt, zoals verkoopaantallen, populariteit en reputatie. Alledrie zitten de afgelopen jaren in de lift.

    Ik spreek jou ook netjes aan hoor, mijn directe woordkeuze van daarnet was niet persoonlijk aan jou gericht.

  • MKRouveen

    Geplakt van de site tractoroftheyear.com

    Tractor of the Year

    • 2008 - New Holland T 7060
    • 2009 - Massey Ferguson 8690
    • 2010 - New Holland T 7070 Autocommand
    • 2011 - Fendt 828 Vario
    • 2012 - John Deere 7280 R
    • 2013 - Deutz-Fahr Agrotron 7250 Ttv

    Best of Specialized (tuinbouwtrekkers; lichtere klasses)

    • 2009 - New Holland T 4050 S
    • 2010 - Fendt 211 F Vario
    • 2011 - Landini Rex 110 F
    • 2012 - Antonio Carraro Trh 9800
    • 2013 - New Holland T4060F

    Golden Tractor for Design (ontwerp; uiterlijk maar ook cabine en constructie)

    • 2008 - New Holland T 7060
    • 2009 - New Holland T 6080 - Massey Ferguson 8690
    • 2010 - New Holland T 7070 Autocommand
    • 2011 - New Holland T7.210
    • 2012 - Massey Ferguson 7624 Dyna-Vt
    • 2013 - Deutz-Fahr Agrotron 7250 Ttv

    Cijfers die spreken. New Holland zien we vaker dan welk merk ook.

  • jan10

    Dag abtje.

  • abtje

    Heb je ook gezien wie er in de jury zitten en waar er naar gekeken word?
    Je gaat na een miss beauty verkiezing, ga je na afloop daten met de winnares omdat ze zo intelligent gesprek voert...:-)
    Oftewel. leuke verkiezing, maar niets zeggend.

    Al gecheckt hoe toevallig dat pk verhaal toch niet verzonnen is?

    Het is mijn merk niet, dat mag. Ik wil best onderbouwen waaromik bepaalde dingen vind, maar voordat iemand begint te schuimbekken (niemand in het bijzonder, puur algemeen) lees eerst even iets verder terug.
    Ik ga niet iedere keer vertellen dat ik geen nieuwe trekker koop enz. enz.
    Zegt misschien iets over de Ford rijder?:-) :-) :-) Geintje!!!

  • jan10

    Er zit helaas al ca. 12 jaar niets meer in een NH van Ford .
    Het zal wel de kift wezen dat jou merk niet getest is c,q. ze het niet aandurfden.

  • abtje

    De restanten een kans wilden geven? :-)

  • jan10

    Jammer dat je zelf het stukje niet goed gelezen heb.
    Trouwen welk slecht verkopende merk zou dat wezen??? De grote merken zijn in ieder geval getest,de restanten die weinig voorstellen niet!!

  • BO(skabout)ER

    ach die testjes ..

    Nr 1 is toch altijd Fendt
    Nr 2 is toch altijd John Deere
    Voor nr 3 is veel concurrentie maar ik schat trekkers als valtra, deutz & claas hoger in als New Holland :O

  • BO(skabout)ER

    New holland is overigens wel een mooie trekker om te zien ;)

  • janford

    @jan10
    er zit nog meer van ford in dan je denkt (ben zelf monteur) bouw geregeld rtk systemen op op NH, Case enz. en achter de kappen staan op stekkers de ford logo's nog op, en wat de transmissie's betreft van de t6 zit groten deels het zelfde in als de 40 serie en de t7 van de 60 serie en de hele aansturing en H-menu's van beide serie's is voortgeboorduurt en steeds verder uitgebreid van ford

  • Mels

    M(af)K(ees)Rouveen,ga jij lekker op tractorforum vechten over wie wel en niet de beste en de grootste heeft,tjonge jonge,je lijkt wel die haan op de mestvaalt zeg, aansteller.

  • W Geverink

    Als ik de hele dag op de trekker moest zitten om mijn brood te verdienen reed ik waarschijnlijk wat anders dan wat ik nu rij. Ik rijd een Montana. Die werd(inmiddels niet meer) gebouwd door LS Cable in Zuid Korea maar wordt onder andere als LS, McCormick Landini Case en New Holland verkocht. Bevalt verder prima.

  • abtje

    Als je er je brood mee moest verdienen en hij voldeed dan ook, dan heb je wel meteen het beleg ook verdient.
    Veel minder afschrijvingen.:-)

  • Bison

    Ik blijf maar mijn ouwe cockshutts en belarussen rijden,die blijven gewoon door tokkelen.

  • W Geverink

    Het is gewoon een heel simpel trekkertje zonder electronische poespas en wat dan ook. De voorlader komt standaard met het handige Bobcat quick attach systeem en heeft ook standaard hydrauliek achterop waar ze bij JD en Kubota resp $2000 en $1500 extra voor rekenen. de 12V 12A met omkeerschakeling is heel handig bij klusjes zoals sneeuw schuiven. Ik als gras/graas boer heb in het veld zelden een trekker nodig en weideslepen doe ik met een pickuptruck want dan schiet dat tenminste op.

  • Bison

    hoeveel pk is die montana?

  • W Geverink

    Mijn Montana is een back saver van een hele 38 pk. Heel erg handig voor allehande klusjes op en rond het erf. Heb er een balenspeer, een brush mower en een vrees bij. Als ik een grote tractor nodig heb zoals een keer per jaar voor het mest pompen dan huur ik er wel een van een buurman. Over de afschrijving lig ik niet wakker wat dat kleine spul houdt zijn waarde goed vast.

  • Bison

    Meer een acreage tractor dus.

  • bluepowers

    He abtje ik weet niet onder wat voor steen jij vandaan gekropen bent maar het merk Deutz(die groen gespoten same's) waar jij op doelt is ook allang gestorven. Sinds ze die dingen magnetron zijn gaan noemen is de kwaliteit minder dan het gemiddelde product uit china. Geen boer of loonwerker hier in de buurt die ze nog wil. Komt nooit voor wordt er bij de dealer gezegd, vreemd dat iedereen dat dan heeft.
    En dat ze dus die Deutz rommel niet testen zal er aan liggen dat ie waarschijnlijk voor de tijd al stuk was. Tijd om de feiten onder ogen te zien.

  • Mels

    Bluepowers.ga jij ook eens bij die kleine jongens op tractorforum zitten......
    Idd de eerste generatie magnetrons waren niet allemaal correct in elkaar gepruts. Er zijn er zeker bij met veel uren zonder problemen. De tweede generatie was echt niet slechter dan een ander merk.deutz had zijn credits enkel verspeeld. Kijk eens in bv agritrader. De deutzen die je ziet hebben allemaal veel uren. Helaas zie ik meestal maar enkele NH's met veel uren........De huidige grote deutzen zijn weer echte made in Germany. De kleinere zijn SLH-Deutz fahr platform tractoren.Helaas komt ook het grootste deel van jou Bleuzonderpower ook uit pizzaland..

  • W Geverink

    Presies Bison, gewoon een manusje van alles.

  • bluepowers

    Ach kleine melsje toch ga jij toch alsjeblieft weer verder spelen met je houten blokjes. Over een paar jaar mag je dan misschien ook meepraten over onderwerpen voor volwassenen.

  • Boertje22

    Heren gedraag je een beetje. Ieder merk heeft z'n mindere trekkers, Deutz net zo goed als New Holland, Fendt of wat dan ook.

    Als we ontopic blijven, en dat is over New Holland, dan zien we hier een trekker die in mijn opinie de credits moet krijgen van Boerderij, i.p.v. de Fendt die volgens vele de zuinigste is, maar hier wordt voorbijgestreefd door de blauwe uit Italie.

  • Mels

    Zeg bleuzonderpowers.wie geeft jou het recht om mij op deze manier de les te lezen. Jij reageer als door een bij gestoken als men het negatief over NH heeft. Dat is voer voor de mannen en jongens op tractorforum enz.het is te kinderachtig voor woorden dat men dat soort gewauwel hier kan en wil uiten. Hou je bij feiten. Ieder mag fan zijn van welk merk dan ook dat is ieders recht. Op deze manier wordt het Ajax tegen Feyenoord fans.die maken mekaar ook het liefst af. Als jij daarmee vergleken wil worden moet je hier dus zo reageren.

  • jan10

    Mels:gedraag je dan zelf ook even ,geef zelf dan het goede voorbeeld.
    Uit je laatste berichtje 2e woord ga je zelf ook zo lekker door.
    Het zelfde bij berichtje 31. We zijn allemaal soms niet zo tacties ,ik niet andere soms niet maar jij ook niet.
    Een spiegel is soms een goed ding om in te kijken,alleen doen we dat allen wel eens te weinig.

  • Bison

    Nou jochies niet zo bakkelijen.
    Elk trekkermerk en model heeft wel ergens zijn doel of zijn plaats, sommige doen het goed op het land of op het erf.
    En je ziet ze ook hier en daar als lawn ornament en degene die absoluut waardeloos gebleken zijn kan je nog een rustplaats toewijzen om een hoekheiningpaal in een natte zachte plek te verankeren.

    Persoonlijk kan het me weinig schelen wat het merk of de kleur van een trekker is zolang ze hun werk doen en niet te veel problemen geven.

  • Mozes

    Ik herinner mij nog dat mijn vader met een paard werkte (1 Pk).
    Toen ik vijf was kocht hij de eerste trekker. Een Ferguson 35.
    Midden jaren zeventig kochten wij er een oude Ford Major bij voor het kuilvoer binnen zetten. In 1980 werk de Ford Major ingeruild voor een tweedehandse Landini 6500. Die heb ik nu nog. In 1984 werd de oude Ferguson ingeruild voor een tweedehandse Cormic 383. In 2010 verkeerde de oude Cormic in zo'n vergaande staat van ontbinding dat er niets meer aan te repareren viel. Daarop heb ik hem ingeruild voor een John Deere 5500E. Een trekker zonder cabine, lekker in de frisse lucht.

    Met andere woorden: met verbazing kijk ik naar de merkgehechtheid van sommigen hierboven. Als je net zo trouw bent aan de vrouw zit het daar in ieder geval wel goed.

  • jan10

    Zo te lezen geven de verschilende merken alleen grote en erstige problemen bij de bestuurders van een andere kleur. Ha ha ha.

  • Mels

    Bison. Its how you bring the news,not in what you say.....

  • ikben

    new holland is gewoon de beste en daar kunnen jullie niet tegen op bovendien heeft het een goede prijs kwaliteit verhouding

  • ikben

    en het is een mooie trekker om te zien

  • Mels

    O ja als jij dat vindt best hoor. Ik vind em lillek.

Laad alle reacties (48)

Of registreer je om te kunnen reageren.