Foto: Lemken MechanisatieAchtergrond

Lemken bouwt op Bräutigam

Lemken werkt in zijn fabriek in het Duitse Haren aan een zelfrijdende spuit. Het rijwerk – waaronder frame, motor, transmissie en cabine – komt van het Duitse Bräutigam, de spuittechniek is van Lemken zelf.

Deze werkwijze is een bekende strategie om vlot een zelfrijder te kunnen aanbieden. CHD bouwde al eerder op een Bräutigam-zelfrijder. Kverneland gebruikt op deze wijze Mazzotti-onderstellen, en Amazone maakte vroeger gebruik van het rijwerk van Agrifac.

Foto: Bräutigam

Foto: Bräutigam

Het is onbekend wanneer de zelfrijder van Lemken klaar is. Bräutigam heeft een zelfrijder met tankinhoud van 5 tot 8 kuub, spoorbreedteverstelling van 1,8 tot 2,3 meter en een 245 pk Deutz-motor. Optie is een doorrijhoogte van 1,6 meter. Er is ook een drieasser in het programma, Tiger genaamd, met een 12-kuubs tank en een Deutz-motor van 340 pk.

Beheer
WP Admin