Mechanisatie

Achtergrond 502 x bekeken 3 reacties

Nieuwe Fendt 800 Vario heeft AdBlue

Het nieuwe topmodel heeft een motorvermogen van 280 pk. De serie voldoet aan de Tier IV-emissie-eisen.

Begin oktober is de officiële introductie, maar dankzij een oplettende Trekker-lezer kwam de redactie in het bezit van nieuwe spionagefoto’s van wat straks de nieuwe Fendt Vario 800 moet worden. Voor zover de bij ons bekende informatie nu strekt, is het nieuwe topmodel een Vario 828 met een motorvermogen van 280 pk. In het voorframe zou nog steeds dezelfde Deutz-motor zitten als in de huidige Fendt 800, maar hij zou dit keer zijn voorzien van AdBlue-toevoeging (herkenbaar aan de blauwe tankdop), zodat de motor zelfs al voldoet aan de Tier IV-emissie-eisen.

Vooras

Herkenbaar is de nieuwe X5-cabine van de 900-serie met daarin een touchscreen-terminal. De opbouw van de cvt, hydrauliek en hef zou gelijk zijn aan die van de huidige 900-Vario. De onafhankelijk geveerde vooras wordt niet overgenomen van de Fendt 900.
Begin oktober heeft Fendt een persconferentie gepland staan. Wellicht dat we dan een uitgebreide proefrit kunnen maken met deze nieuwe Fendt.


Bekijk hier ook de eerste foto's van eind vorig jaar.

Foto

Laatste reacties

  • no-profile-image

    Jan Groenewoud

    Wat is nou het voordeel van TIER4 als het nog niet nodig is?

  • no-profile-image

    sjefke

    fendt wil altijd voorop lopen kijk maar wie de 1e CVT had in 1995!! owja en de geveerde vooras

  • no-profile-image

    Jan Groenewoud

    MB-trac, eerste met geveerde vooras.
    Eicher, eerste met CVT. TIER4, eerste MF.....dus wat bedoel je?

Of registreer je om te kunnen reageren.