Mechanisatie

Achtergrond 621 x bekeken 6 reacties

Nieuwe Fendt 800 Vario met touchscreen

Fendt heeft de nieuwe 800 Vario trekkerserie officieel gelanceerd. De trekker heeft de neus en X5-cabine van de 900-serie, maar is onderhuids geheel vernieuwd.

In het vooronder ligt een zescilinder Deutz-motor die gebruik maakt van SCR (Ad Blue) om te voldoen aan de 3b-emissienormen. De vooras is in tegenstelling tot de 900-serie niet onafhankelijk opgehangen, maar geeft wel extra stabiliteit bij hoge snelheden. De trekker rijdt maximaal 60 kilometer per uur bij 1.750 toeren. Boven 20 kilometer per uur sluiten kleppen in de stabiliteitscilinders van de vooras zich af, zodat de trekker niet overhelt in bochten. De cabine is gelijk aan de 900-serie. Ook het interieur en de aansturing van functies zijn gelijk aan die van de grotere 900 serie. De nieuwe 800 Vario-serie bestaat uit vijf modellen. De 819, 822, 824, 826 en 828, van 147 kW (200 pk) tot 206 kW (280 pk). De oude modellen 818 en 820 blijven voorlopig nog leverbaar.



Nieuwe terminal

De 800-serie is leverbaar in drie luxe-niveaus; de Power-, Profi- en Profi Plus- uitvoering. De uitvoeringen onderscheiden zich onder andere door de terminal. Samen met de 800-serie komt Fendt namelijk met twee nieuwe terminals op de markt. Een eenvoudige 7 inch kleurentouchscreen en een luxe touchscreen van 10,4 inch. De meest luxe 800 Vario in Profi Plus-uitvoering heeft de grote terminal die tevens via gps is te koppelen aan een automatisch wendakkerprogramma (Varioguide). Hierbij draait de trekker op de kopakker automatisch naar de volgende werkgang zonder tussenkomst van de chauffeur. De terminal kan maximaal vier beelden tegelijk laten zien, waaronder camerabeelden. De productie zal starten in juli 2010, waarna de eerste trekkers in september van dat jaar kunnen worden geleverd.



Bekijk hier de uitgebreide fotoreportage

Foto

Laatste reacties

  • no-profile-image

    fendt fan

    german kwality enginering, net als BMW: hoge kwaliteit technology en zeer doordacht en toonaangevend voor de rest van de industrie

  • no-profile-image

    henk

    Het is te hopen dat het ook allemaal te betalen blijft voor de boer, mooi al die luxe, maar tzal toch betaald moeten worden.

  • no-profile-image

    R. stieglitz

    In de duitse Profi staat een verslag over de 800 serie 280pk 196.600 euro (zeker typfoutje ) Nog geen 10 jaar geleden was dat ruim 400.000 gulden!!! geen trekker voor mij dus. een 275 pk deutz kost iets meer dan de helft

  • no-profile-image

    William vanden Hazel

    Hello. Ik ben 13 jaar en wil uw vragen of wij die mooie foto mogen hebben van die fendt vario 800 op het grassland, met die mooie lucht en wolken in de achtergrond? Zou je het via e-mail kunnen sturen?
    Alvast bedankt!

  • no-profile-image

    William Vanden Hazel

    Ik zou die fotos graag willen hebben voor een project op school. Bedankt. Ons e-mail is: teresa@hazytravel.com

  • no-profile-image

    foreverblue

    Bij elk nieuw model wat fendt op de markt brengt denk je het kan toch niet lelijker. En toch flikken ze het weer!!!
    Dan kost een trekker maar wat meer per draaiuur, het oog wil tenslotte ook wat.

Laad alle reacties (2)

Of registreer je om te kunnen reageren.