Mechanisatie

Achtergrond 141 x bekeken

Puma vanaf september leverbaar

Vanaf september start de levering van de nieuwe Case IH Puma –tractoren in Nederland en België. De Puma vervangt de MXM.

Er komen vier modellen, 165, 180,195 en 210 van 180 tot 244 kW (132 tot 178 pk). Met powerboost is dat van 158 kW (215 pk) tot 178 kW (244 pk).

Het belangrijkste verschil ten opzichte van de MXM-serie zijn de motor en de cabine. De motor is een 6,7 liter door Cummins ontwikkelde dieselmotor met turbo en intercooler die bij Iveco wordt gebouwd. Het blok is op zich gelijk aan dat van de MXU, maar het gaat nu om een commonrail Tier III variant.

De cabine van de Puma is het frame van de cabine van de New Holland TSA en Case IH MXU.

De transmissie is naar keuze 18/6 (40 km/h), 19/6 (50 km/h of 40 km/h bij gereduceerd motortoerental). De Puma weegt vanaf 6.850 kg, de brandstoftank heeft een inhoud van 440 liter. Het onderhoudsinterval is 600 uur. Het hefvermogen is 8.650 kg. De maten: wielbasis 2.682 m, totale lengte 5,0 meter, totale hoogte 3 meter.

Bij New Holland is er een variant op de Puma als 7000 serie. Behalve de kleur en de vorm van de motorkap is ook de bediening sterk verschillend. De Puma wordt bij Steyr in Oostenrijk gemaakt en de 7000 komt uit het Engelse Basildon.

Foto

Of registreer je om te kunnen reageren.