Mechanisatie

Achtergrond 861 x bekeken

Isobus (1) wordt de standaard tussen trekker en werktuig

Isobus zal de standaard verbindingstaal worden tussen trekkers en werktuigen Althans, zo lijkt het.

Gezien het aantal fabrikanten dat deelneemt (zie lijst onderaan), zal Isobus een grotere kans van slagen hebben dan individuele projecten zoals Fieldstar van Massey Ferguson, het LBS-aanstuursysteem van Fendt en het Greenstar-systeem van John Deere. Vooral aangezien de elektronica-experts zoals Müller en Agrocom zich ermee bemoeien, lijkt mij dat Isobus het gaat redden. Zelfs ’s wereld grootste trekkerbouwer John Deere doet helemaal mee.

Ook bij bezoeken aan de laatste beurzen in Duitsland, Nederland, België en Italië lijkt Isobus steeds meer fabrikanten te boeien en showen ze met trots dat ze de eerste Isobus-geschikte werktuigen. Deze machines en trekkers zijn herkenbaar aan de grote gele stikker (zie foto).

En zeg nou zelf: er is toch niets mooier dan een grote dikke stekker achterin de trekker pluggen, waarna de trekkerterminal alle instellingen en bedieningen laat zien van die machine? Voortaan dus geen gesleep meer met bedieningskasten en stroomkabels. Bekijk het werkingsprincipe eens op Isobus.

Deelnemende bedrijven: Agrocom, Amazone, CNH, Claas, Damman, Holder, Deutz-Fahr, Fendt, Grimme,
John Deere, Krone, De Kverneland Group, Same en Lamborghini, Lemken, Massey Ferguson, Müller Elektronik, Pöttinger, Rauch
Schmotzer, Valtra, Mtk, Reichardt, Teejet, LH Agro, Walterscheid

Foto

Of registreer je om te kunnen reageren.