Home

Nieuws 1770 x bekeken 5 reacties

58% Gecombineerde opgaven nog niet binnen op 2 mei

Op 2 mei 2017 moest 58% van de boeren en tuinders nog hun Gecombineerde opgave indienen over 2017.

RVO.nl had rond het middaguur 27.300 Gecombineerde opgaven ontvangen, dat is 42% van de in totaal 65.000 boeren die dit jaar zijn uitgenodigd om een opgave in te dienen. Dat meldt uitvoeringsorganisatie RVO.nl. Het percentage ontvangen opgaven is daarmee begin mei vrijwel gelijk aan 2016, ondanks de vroegere start van de indiening. Uiterlijk 15 mei 2017 moet de opgave digitaal zijn ingediend. Daarna begint de kortingsperiode die loopt tot en met 9 juni.

Volgens RVO.nl waren ondernemers en adviseurs die in de periode 4 tot en met 17 april hun opgave hebben gedaan over het algemeen tevreden. Op het klanttevredenheidsonderzoek over de genoemde periode is gemiddeld een 6,8 gescoord.

Bijwerken ‘Mijn percelen’ kost veel tijd

Dat een groot deel van de gegevens vooraf is ingevuld, wordt met een 8,2 beoordeeld. De aspecten snelheid (tijd die het kost om de opgave in te vullen) en duidelijkheid (mate waarin duidelijk is hoe RVO.nl de opgave beoordeelt) scoren duidelijk minder met respectievelijk een 6,4 en 6,0.

De applicatie ‘Mijn percelen’ wordt goed beoordeeld, maar het bijwerken van percelen blijft volgens het klantenonderzoek nog veel tijd kosten en krijgt als totaalcijfer een 5,9. Ook vinden met name ondernemers het moeilijk om een overlap in percelen op te lossen, zij geven daarvoor een 5,3.

Herinneringsbrieven naar boeren

Uit zowel het klanttevredenheidsonderzoek als de reacties aan de telefoon blijkt dat ondernemers en adviseurs het lastig blijven vinden om informatie over de Gecombineerde opgave te vinden en ook om de opgave zelf te vinden.
Binnenkort stuurt RVO.nl herinneringsbrieven naar relaties die de opgave nog niet hebben ingediend.

Laatste reacties

  • glaasje

    Het is ieder jaar weer, een hele opgave om die vervelende opgave in te dienen. Ik snap niet waarom je hem nog moet indienen, want bij rvo weten ze toch alles al. ook de percelen, elk jaar weer moet je hem bijwerken omdat rvo het perceel weer kleiner heeft gemaakt, dat is echt de grootste ergenis!!!!

  • IkBenBoerHarms

    Als je een trui te heet wast, kan hij krimpen. Maar bij RVO kan een perceel grond jaar in jaar uit ook krimpen. En daar komt geen enkele wasmachine aan te pas.

  • Sook

    Klanttevredenheid 6,8 ( voorlopig, het is nog geen 15 mei) is wel heel erg hoog. van mij krijgen ze een 1 . Dit jaar weer geprobeerd, maar de beruchte plattelandsinternet is zo giga traag , 0.9 mb , dat het een onmogelijke taak is. Het duurt erg lang om verbinding te krijgen waardoor de site herhaaldelijk wordt afgebroken. Het zelfde ook met volmacht afgeven voor KLW , na 1,5 maand bij vele pogingen nog niet gelukt. Dit jaar maar uitbesteed aan adviseur, ik heb nu tijd voor leukere dingen, namelijk ondernemen en hobby's , weg met die ergernis , ik kan weer lachen (:

  • kenmvdwind

    Een grote ergernis. Dit jaar weer ontelbaar veel wijzigingen bij de percelen terwijl er niks gewijzigd is. Bij sommige percelen worden 6 wijzigingen vermeld! Niet te doen. En sommige vragen zijn zo onduidelijk.

  • hielkewiebren

    Verschrikkelijk, elk jaar weer dat zou toch veel makkelijker kunnen maar nee, ingewikkelde vragen, ieder jaar weer veranderen de vragen!!Het is omdat er veel geld mee gemoeid gaat maar anders,.....zou je het nooit meer in willen vullen!!
    maar ja ambtenaren moeten ook werk houden zullen we maar denken.

Laad alle reacties (1)

Of registreer je om te kunnen reageren.