Home

Nieuws 751 x bekeken

Eigen merken leggen Wessanen geen windeieren

Voedingsmiddelenbedrijf Wessanen heeft in het eerste kwartaal van 2017 zijn omzet flink opgekrikt.

De maker van natuurvoeding en biologische producten profiteerde van betere verkopen van de eigen merken en overnames van relatief kleine aanbieders van biologische producten Piramide, Biogran, Ineobio en Mrs. Crimble’s.

Omzetstijging ruim 15%

De omzet steeg in het eerste kwartaal met 15,2% ten opzichte van een jaar eerder tot bijna € 165 miljoen, zo meldt het bedrijf. De eigen merken van Wessanen brachten 9,2% meer geld in het laatje. De huismerken die worden gemaakt voor andere concerns leverden minder op dan een jaar eerder. Wessanen zet sinds enige tijd bewust in op eigen merken en bouwt productie voor derden af.

Overzicht producten van Wessanen. Afbeeldingen: Wessanen
Overzicht producten van Wessanen. Afbeeldingen: Wessanen

Verdere groei verwacht

Voor het lopende jaar verwacht Wessanen dat de focus op de eigen merken goed zal zijn voor verdere groei van de omzet. Daarbij wordt gerekend op iets meer dan 10% groei. Wessanen maakt met name melkvervangers, doorgaans sojaproducten, thee en op graan gebaseerde producten als koek en cornflakes.

ANP en Boerderij

Of registreer je om te kunnen reageren.