Home

Nieuws 742 x bekeken

Nestlé breidt merkenaanbod in China fors uit

Vevey - Nestlé probeert zijn verkopen in China aan te jagen door er een hele serie merken te introduceren die de Chinezen tot nu toe nog niet konden krijgen.

Via de Chinese webshop Tmall.com kwamen zondag in totaal 67 extra labels van het Zwitserse voedingsmiddelenconcern beschikbaar voor de Chinese consument.

Sterke opkomst webwinkels

Het gaat bijvoorbeeld om Nido-melkpoeder en Damak-chocolaatjes. Nestlé, onder meer bekend van KitKat en Nespresso, hoopt met deze forse uitbreiding van zijn online assortiment beter in te spelen op de sterke opkomst van webwinkels in China.

Afzwakkende vraag lekkernijen

Veel producten van Nestlé zijn al langer in de Chinese schappen te vinden. Het Aziatische land is zelfs de op een na belangrijkste markt voor het Zwitserse bedrijf. De laatste jaren kampt Nestlé er echter met een afzwakkende vraag naar zijn voorverpakte lekkernijen, onder meer doordat veel Chinezen meer zijn gaan letten op gezond eten. Ook doen de Chinezen hun inkopen in toenemende mate online.

Of registreer je om te kunnen reageren.