Home

Nieuws 563 x bekeken 2 reacties

ACM wil meer bewustwording kartels

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) voert de komende weken campagne om mensen alert te maken op kartelafspraken.

Doel is dat meer consumenten en mensen binnen bedrijven vermoedens over kartelvorming melden bij de kartelwaakhond. De boetes kunnen oplopen tot tientallen miljoenen euro's per betrokken bedrijf en vanaf 1 juli tot persoonlijke boetes van maximaal €900.000. Bij een kartel maken bedrijven afspraken over prijzen, of het wegdrukken van de concurrentie. Volgens de ACM kunnen kartels prijzen van producten en diensten vaak 15% (en ook meer) opdrijven. ACM heeft een online 'kartelcheck' gemaakt, zodat mensen die niet zeker weten of ze te maken hebben met een kartel, hun kennis over kartels kunnen vergroten.

Laatste reacties

  • John*

    15% goedkoper inkopen zal dan ook wel lukken!

  • ed12345

    De echte groten bv de opec (ligt ne er effen uit door allerlei politieke redenen) Anderen kopen gewoon de concurent bv Bayer Daar kan het wel

Of registreer je om te kunnen reageren.