Home

Nieuws 863 x bekeken

Unilever kiest voor vegetarisch keurmerk

Unilever gaat een vegetarisch keurmerk plakken op circa 500 producten. Het gaat om het zogeheten V-label van de Europese Vegetarische Unie.

Het Brits-Nederlandse bedrijf is de eerste grote producent van voedingsmiddelen die het V-label op grote schaal toepast. In Nederland is tussen de 4% en 5% van de bevolking vegetariër of veganist.

Trend: minder vlees eten

Enkele producten van Unilever zijn al direct van het label voorzien, waaronder enkele soepen van Unox, producten van Becel en pastasauzen van Bertolli. Pablo Pervesi van Unilever erkent dat vegetarisme niet snel toeneemt maar ziet wel een trend dat consumenten minder vlees eten, omdat dit gezonder of beter voor dierenwelzijn of het milieu is.

In Nederland spant volgens onderzoek dat Unilever citeert 67% zich in om minder vlees te eten. Ruim de helft van de Nederlanders (56%) heeft het gevoel dat minder vlees eten de norm wordt.

Of registreer je om te kunnen reageren.