Home

Nieuws 871 x bekeken 8 reacties

Wereldmarkt dierlijk vet groeit met 43 procent

Zurich - De wereldmarkt voor dierlijk vet groeit met 43 procent vanwege nieuwe voedingsinzichten. Dat voorziet Credit Suisse First Boston (CSFB).

De anti-koolhydraattrend in de voeding, waardoor mensen onder meer minder brood en pasta eten maar meer rood vlees, boter, vis en eieren, zorgt ervoor dat de markt voor vet een forse groei gaat doormaken, zo voorspelt zakenbank CSFB in een rapport.

Minder koolhydraten, meer vet en eiwit

Nu er een herstel is in het vertrouwen in verzadigd vet, ziet de bank de markt voor koolhydraten dalen ten gunste van vetten en eiwitten.

Tot 2030 verwacht de bank dat de vetconsumptie per persoon met 23 procent zal stijgen. De eiwitconsumptie zou stijgen met 12 procent. De markt voor koolhydraten daalt met 2 procent . De totale vraag naar vet ziet de bank met 43 procent stijgen, gegeven de verwachte bevolkingsgroei in de wereld.

Meer natuurlijke voeding eten

De medische wetenschap adviseert tegenwoordig om meer natuurlijke voeding te eten, met meer onbewerkte vetten en rijk aan verzadigde en enkelvoudig onverzadigde vetten, zoals biologische zuivel, vlees van met gras gevoede dieren, natuurlijke oliën en noten.

Laatste reacties

  • cornelis 22

    Is in de VS al meer dan een jaar bekend boter is daar na 11 uur in de ochtend vaak uitverkocht (met eigen ogen gezien) Hier houdt unilever met zijn becell -zooi uitgebreide toepassing nog tegen . Dus FCDF verkopers die voorheen op Rusland zaten richting de VS sturen en een uitgebreide campagne in het leven roepen om de cholesterol leugens te weerspreken , niet alles wat die grote cocerns beweren is waar . Zie de firma Volkswagen

  • Jaap39

    Blijft natuurlijk een schande dat een bedrijf als Unilever nog steeds deze becel rommel en blue band zooi durft te blijven verkopen.

    Persoonlijk had ik allang een omslag in beleid verwacht van dit enorme Unilever. Laat Sharon die 30 miljoen inzetten om heel Nederland weer aan eerlijke en heerlijke roomboter te krijgen.
    Actief beleid om halvarine uit te bannen.

  • daan1908

    Die Unilever margarine met de zgn harde vetten is de grootste rotzooi ooit verkocht , helaas is de kwartjes -consument in Nederland nog steeds bereidt om voor dit veredelde afval te betalen .

  • abjongeneel

    Tjonge, voor sommige boeren is er wel heel duidelijk maar één belang, en dat is het eigen belang.
    Als ze tabak teelden, dan zouden ze denk ik voor verplicht roken zijn :)

  • piethermus1

    Als het over geld gaat, gaan sommigen over lijken......

  • ...............

    Soms is het net de handel.

  • Jaap39

    Beste piethermus1,
    Maar van Unilever mogen we zeker beter verwachten.

    Dat ze geld moeten maken vindt ik geen probleem. Maar doe het dan niet met producten die volgens onderzoeken slecht zijn voor gezondheid.

  • piethermus1

    Cijfers, feiten en rugnummers... Toetsbare gegevens wil ik hebben i.p.v. ouwe wijven kletspraat....

Laad alle reacties (4)

Of registreer je om te kunnen reageren.