Home

Nieuws 4325 x bekeken

Nieuwe werkwijze pachtovereenkomst op papier

Wie een pachtovereenkomst op papier naar Rijksdienst voor Ondernemend Nederland (RVO.nl) stuurt, krijgt vanaf volgend jaar te maken met een aantal veranderingen.

Reden van de veranderingen is dat de uitvoeringsorganisatie het registratieproces heeft vereenvoudigd.

Vanaf 1 januari 2016 is voor de registratie van een pachtovereenkomst een burgerservicenummer, een nummer van de Kamer van Koophandel of een relatienummer nodig. Nieuw is ook dat nog maar één ondertekend exemplaar van de pachtovereenkomst hoeft te worden opgestuurd. De ingediende (en goedgekeurde) overeenkomst is dan digitaal beschikbaar op mijn.rvo.nl. De beschikking ontvangt de aanvrager wel per post. Wie de pachtovereenkomst op papier indient, moet deze naar een nieuw adres sturen: Rijksdienst voor Ondernemend Nederland, t.a.v. grondkamers, Postbus 40111, 8004 DC in Zwolle.

Digitaal indienen

Digitaal indienen van pachtovereenkomsten voor geliberaliseerde pacht voor zes jaar of korter kan al langer. Digitaal is eenvoudiger én goedkoper. Per post een dergelijke overeenkomst indienen vanaf 1 januari 2016 kost €127 per verzoek. Digitaal €100.

Of registreer je om te kunnen reageren.